OV-103 Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg har kjøpt to DWL-900AP+ som skal fungere som bro mellom nettverket mitt og nettverket til naboen. Men hvordan får jeg de til å fungere raskere enn 11Mb/s? Jeg har lagt inn nyeste firmware som skal gjøre det mulig å kjøre teoretisk 44Mb/s, men etter å ha testet dem så får jeg bare 6Mb/s (altså 11Mb/s mode). De står akkurat nå 30cm fra hverandre og de burde da i hvert fall gå raskere enn 6Mb/s! Er det en spesiell innstilling jeg har oversett? Lenke til kommentar
TrAI Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg har kjøpt to DWL-900AP+ som skal fungere som bro mellom nettverket mitt og nettverket til naboen. Men hvordan får jeg de til å fungere raskere enn 11Mb/s? Jeg har lagt inn nyeste firmware som skal gjøre det mulig å kjøre teoretisk 44Mb/s, men etter å ha testet dem så får jeg bare 6Mb/s (altså 11Mb/s mode). De står akkurat nå 30cm fra hverandre og de burde da i hvert fall gå raskere enn 6Mb/s!Er det en spesiell innstilling jeg har oversett? Jeg går ut i fra at du tenker på den nye 4X modusen som kom i 2.52 versjonen av firmwaren. Denne modusen gir ikke 44Mbps, i følge Dlinks nyheter gir opp til 12Mbps reell hastighet. Det bør nevnes att når du har ett trådløst nett på 11Mbps, så er den reelle hastigheten ofte mellom 3 og 4Mbps. Jeg vet ikke helt hva de oppgir til 11 egentlig.. Hvorfor dlink har kalt den nye saken 4X modus, er også ett godt spørsmål.. lurer på om de sikter til fire ganger 3Mbps(som jo er et gjennomsnitt av en vanlig hastighet man får på mange 11Mbps nett). DWL-900AP+ er oppgitt som ett 22Mbps aksesspunkt, så hastigheter fra 6-8Mbps er det dobbelte av det man regner med på ett 11Mbps... Jeg har ett 900AP+ og ett DWL 650+ nettkort, og fikk best hastighet(10-11Mbps reell) mes firmvare 2.52, ved å sette short preamble, basic rate til 1-2-5.5-11(Mbps) og TX rate til 1-2-5.5-11-22(Mbps) i aksesspunktet(og installere v3.00 av driveren for nettkortet, men det er vel ikke relevant for din problemstilling). Men, som sagt, denne 4X funksjonen er noe de trikset til, og er ikke nødvendigvis garantert å gi deg forbedring, og det er mulig du må stille litt på ting for å få best mulig utnyttelse. Du kan jo prøve å sende en mail til [email protected] hvis du ikke finner ut av det.. Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Du skriver ikke hva slags utstyr du har ellers? I følge D-Link vil jo 4x mode kun fungere mot annet 4x kompatibelt D-Link utstyr. Fx. DWL-650+ eller DI-614+ med firmware versjon 2.16 såvidt jeg husker. Selv kjører jeg DI-614+ 4x mode, 900 AP 4x mode med et DWL650+ nettkort. Hvorvidt jeg har fått noe bedre hastighet har jeg ikke giddet måle, men det er helt klart at styrken på signalet blir bedre for min del. Når uten tvil lengre etter at jeg oppgraderte. Men altså, all firmware på de forskjellige enhetene må være oppgradert til 4x mode, i tillegg til at det selvfølgelig må være aktivert på dem alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå