Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Var det dumt å slå opp? Hun kysset en annen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Gjest_*

Jeg snakket med henne dagen etter. Jeg fant at jeg måtte snakke med henne rolig face-to-face. Vist jeg hadde snakket med henne på telefon ville jeg bare begynt å kalle henne for ting igjen, og da ville ikke praten gådd noen veier.

Hun sa at hun syntes forholdet mellom oss hadde vært dårlig for tiden, og dette førte til at de kysset. Selv forstår hun ikke selv riktignok hvorfor hun gjorde det, og skjemmes over å ha gjort det. Hun sier at de kysset i 10 sek, så avbrøt hun, og fluktet på toalettet for å gråte i anger og skam. Det gjorde meg stolt, men historien før og selve kyssingen var forferdelig.

Jeg tilga hun, selv om jeg fortsatt har problemer med episoden. Jeg tilga hun fordi jeg elsker henne, men hver gang jeg kysser henne dukker det opp en scenario i hode mitt der hun kysser 25åringen. Men siden hjertet dominerer meg kommer scenarioen til å forsvinne etterhvert, forhåpentligvis.

Jeg tror forholdet blir sterkere etter dette. Fordi jeg kommer til å høre mer på det hun har å si, og hun på det jeg har å si. Nå har vi fått bekreftet om hvem som har rett i visse deler av forholder, og kommer ikke til å krangle om det mer. Nå kommer vi ikke til å passe mer på hverandre, men påsse på seg selv. Det har vært tidligere mye sjalusi i forholdet, men jeg trur at det kommer til å bli sterkt redusert fra nå av.

Takk for all hjelp, og alles mening om saken. Det er tydelig at ingen vet hva som er rett eller galt, men alle har sin egen definasjon, og noen av dere fikk jeg følelsen av riktig treff. Jeg følgte deres råd, og det føles riktig. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lmao, internet gutt

Internet gutt? Lyst til å utdype den? :)

Du ville sikkert ikke ha dumpa dama di hvis hun hadde tunga si i kjeften til en annen, og det er fint for deg.

Jeg dumpet henne ikke. Hørt om å tilgi?

Kan tenke meg du er tilhenger av det norske mannspanelet.

What the..?

Huff da, jeg har ikke sagt at du er voldelig, jeg burde kansje brukt et annet eksempel, hva med: "Huff, ikke gi han en drops, han kommer til å spise hele pakken"? Angrer kjerrina er sjangsen liten for at hun hopper over neste duden hun kommer over han, skrekver og skriker: "forsyn deg", bare fordi hun kysset han.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Vist du vil forsette å være med henne og jobbe med å forbedre forholdet ditt så råder jeg deg sterkt til å droppe å tenke på akkuratt kyssingen, men begynne å konsentrere deg om akkuratt hvorfor hun gjorde dette?

Personlig hadde jeg ikke klart å gått videre med et forhold hvor typen hadde vært utro. Det er det ultimate tilitsbrudd og jeg vet jeg hadde slengt det i ansiktet på han i en eventuell krangel seinere. Jeg hadde aldri helt klart å tilgi det. Noen er "større" mennesker på det området, det er ikke jeg.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Jeg for min del ville til å begynne med ikke nekte å gå ned i butikken, heller spørre om jeg kunne tatt det siden. Og ved et eventuelt nei gått dit.

Virker som dere sliter litt med kommunikasjonen. Jeg tror nesten du burde snakke med henne, alene, under fire øyne. For å forklare henne situasjonen sett fra din side, og deretter be om å få høre den fra hennes side - og dette uten at dere hever stemmene .. sinne bidrar sjelden/aldri til noe godt. :)

Det at hun kysset en annen er noe jeg ikke ville likt i det hele tatt. Det er litt vanskelig for meg å vite hva jeg hadde gjort. Jeg vet at jeg liker kjæresten min så godt at jeg ville tilgitt utrolig mye for å beholde henne

Hun er fantastisk. :love:

Men som sagt, spør damen om dere kan tilbringe en ettermiddag sammen, hjemme til deg eller til henne, eller en plass der dere er alene, slik at dere får snakket om det som skjedde, og bli enige om en løsning som fungerer for dere begge. :) Det blir lettere om hun kke føler seg angrepet.

Edit: typo

Du er faenmeg en über-tøffel du.

Hvis jeg er på vei hjem fra butikken og dama begynner og gnåle om at jeg må pante flasker fordi vi "trenger" penger, og jeg vet at det er bullshit, så spør jeg vel for faen ikke om LOV til å ta det senere. "Nei. Jeg er på vei hjem nå. Tar det senere eller i morra" Enkelt og greit. Og hadda dama mi klint med en annen fordi jeg ikke "fulgte ordre" så hadde jeg kasta ho på hue avgårde...

(Også lurer folk på hvorfor dama ikke respekterer dem) :nei:

Endret av Rabies86
Lenke til kommentar

Godt å lese at du vil satse videre. Men jeg stusser dog på hva som var grunnen til at hun la på hele tida under samtalen deres før festen? Jeg tenkte i de baner at muligens 25-åringen var tilstede der hun var.

Gjerne utdyp hvorfor hun var så krass mot deg tidligere, trådstarter! Så blir historien litt mer forståelsesfull for oss lesere :)

Endret av theck1
Lenke til kommentar

Jeg synes at du gjorde rett i å slå opp med henne, og jeg har gjort det samme med en av min tidligere kjæreste. Han kysset en annen jente, men han hadde tenkt å gå lengre med henne samme kvelden han kysset henne.

Du unngår å bli såret for hver gang hun finner på å kysse eller gå lengre med en fyr neste gang, vær gla' for at du har slått opp med henne. Det finnes bedre havfruer i havet, og det er bare å fiske en av de opp.

Lenke til kommentar
Hun innrømte at hun var blitt rimelig lei av å være sammen med meg, og sa at grunnen til at hun hevnet seg var fordi jeg var sint på telefonen, pantet ikke flaskene, rotet i stuen og for hjem til foreldrene mine uten å si ifra.

Personlig kunne jeg klart å leve med kjæresten om hun hadde klina med noen andre en gang, men å leve med en kjæreste som er lei av deg er ikke noe å holde på. Forøvrig så høres hun veldig umoden ut som hevner seg på den måten. Selvsagt er du glad i henne og kommer til å savne henne, men det er alltid bedre å leve singel eller finne seg ei ny, enn å leve i et råttent forhold med kjærlighet som unnskyldning

Jeg for min del ville til å begynne med ikke nekte å gå ned i butikken, heller spørre om jeg kunne tatt det siden. Og ved et eventuelt nei gått dit.
Å gud :!:

om du virkelig elsker jenta så klarer du å ordne opp i det etterpå
Fordi om man elsker noen så skal man ikke finne seg i at dama flyr på andre. Det vil bare føre til at hun bagatelliserer det og gjerne endre opp med en annen igjen. "Jaja, det gikk fint forrige gang". Det er bra å være glad i hverandre, men om man tilgir kun på grunnlag av det lurer du degselv. Først og fremst skal årsaken til tilgivelse være lærdom, dama skal forstå at det ikke er sånn hun vil ha det. Det er lettere å tilgi folk man er glad i, men aldri kom med noe "det er greit fordi jeg elsker ho"

Du unngår å bli såret for hver gang hun finner på å kysse eller gå lengre med en fyr
Hver gang? Finnes faktisk folk som er utro som sitter igjen med verdens verste samvittighet og så dårlig selvfølelse at dem aldri vil gjøre det igjen Endret av Demantios
Lenke til kommentar
Gjest Guest_GG_*

Jeg vil si at et kyss betyr totalt forskjellige ting i et forhold enn når man er singel.

For et par måneder siden hadde jegn dame, men når ho rota temmelig hardt med en kamerat av meg på fest, var det no mercy. Sorry ass, men vi trenger ikke være tøfler som gir etter for dama når ho har gjort noe som du etter din standard ser på som uakseptabelt. (Min mening) Når man er i et forhold kliner eller roter man ikke med andre, end of story.

Derimot, som singel er det faktisk en helt annen situasjon. (Ikke begynn med 'guttegris' mot meg nå) Jeg har personlig ingen problemer med å kline med flere jenter på en kveld, såfremt jeg er singel og de er med på notene. Har jeg sagt jeg skal være trofast, så er jeg det, men som singel er det nadas problemas.

Lenke til kommentar
Gjest jente 18

Utroskap handler om svik og det å være uærlig.. Det finnes forskjellige steder å sette denne grensen. Hos de fleste vil jeg tro det innebærer intim kontakt med andre. Når man bryter denne grensen, svikter man kjæresten og er utro.

Jeg synes det høres ganske ekstremt ut at så mange gutter her har nulltoleranse for kyssing. Slike hendelser kan også styrke forholdet. Det som gjelder er å gjøre seg forstått. Denne tilliten må da bygges opp igjen. Noe som tar tid.

Jeg mener at et kyss i fylla ikke er så ille. Det kan skje alle. Men selvfølgelig, jeg ville slått hardt ned på det! Om man forteller dette lenge etterpå er det en helt annen sak om man angrer og forteller det rett etterpå.. Alle forhold må regnes med..

Det er nesten skummelt å tenke på hvor lite kjærlighet kan bety for noen. Hvis man klarer å gi opp den man elsker pga et kyss, er det trolig ikke noe å samle på allikevel! Jeg ville til og med hatt store problemer med å gjøre det slutt om kjæresten min hadde hatt sex med en annen! Men jeg tror ikke jeg hadde klart å ha sex med han igjen. Så jeg håper at jeg slipper å oppleve noe sånt! For jeg vil iallefall ikke kommet ut på singelmarkedet og møtt noen av guttene her inne!!!

Min teori er at: Det sitter en gjeng med umodne gutter forran skjermen som aldri har vært i et forhold, som iallefall ikke har opplevd utroskap som sier dette.. Eller bare en av de..

Tenk før dere snakker og handler..

Og ja.. hvis noen lurer.. Jeg har selv vært borti "utroskap".. Vi var ikke sammen på den tiden.. Vi hadde holdt på litt i et par mnd.. Han hadde sterkere følelser for meg enn jeg hadde for han.. Og vi ble sammen nesten 1 år etterpå.. Har vært sammen i nesten 2 år nå.. Har det utrolig bra sammen.. Det kan styrke forholdet å oppleve noe sånt også. Jeg er på en måte utrolig glad for at jeg lærte det da. Jeg har vokst mye på de 3 årene, og jeg har forandret meg. Det er mulig...

Huff.. Måtte bare få ut litt frusturasjon her!

Trådstarter: fint at dere har klart å finne sammen igjen! :) Håper dere snakker om det isteden for å glemme episoden. Da dukker det antagelig bare opp ved en senere annledning! La den styrke dere.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_GG_*

Jente18, at jeg og andre her har visse prinsipper vi forholder oss til, betyr ikke at vi er umodne. Det er bare forskjell på folk. :p

For å si det sånn, jeg elsket dama mi. Men hadde du klart å fortsette å elske noen like høyt når man føler seg så utrolig svikta? I think not. Det er ikke noe ondt eller sjåvinistisk som ligger bak, kun det at jeg forventer noe av en person jeg investerer så mye av meg selv, min energi, min tid og mitt liv på. (Forholdet varte i to og et halvt år)

Trådstarter: Fint at du prøver igjen, hvis det er noe du selv vil. Ikke tenk på hva andre mener eller for den saks skyld ville ment om deg om du hadde slått opp.

Lenke til kommentar
Gjest øddelagt

eg var på fest også kysset eg en annen gutt. Eg er ikke sammen med noen, men vi er egentlig sammen på en måte. Vi elsker hverandre, men vi er ikke sammen.

Igår kysset eg en anne gutt, og i dag tidlig da eg våknet var det, det første eg husket.

Eg sende melding til "gutten min" og sa at vi måtte snakke.

Vi snakket og eg fortalte han hva som hadde skjedd.

Eg hater meg selv akkurat nå, men eg lurer på om han noen gang kommer til å tilgi meg,

han sa han trengte tid til å tenke, og eg er utrolig redd får å miste han.

Han er mitt alt.

Lenke til kommentar
Gjest øddelagt
Hvorfor sa du det til ham da? ;p

fordi, han fotjente å vite hva som hadde skjedd..

ville jo ikke lyge til han da, så får han vite det av noen andre..

det gjør jo bare situasjonen enda værre en den er.

Lenke til kommentar

Jeg er i utgangspunket for å være ærlig, av den enkle grunn at løgner kompliserer veldig mye.

MEN, hvis en løgn tjener alle parter bedre enn sannheten, så forteller jeg heller en løgn.

Alltid vær ærlig med deg selv.

Hva som har skjedd kan du ikke gjøre noe med, men du kan lære av det.

Tenk deg om, hvorfor kysset du en annen?

Lenke til kommentar
Gjest jente 18
Jente18, at jeg og andre her har visse prinsipper vi forholder oss til, betyr ikke at vi er umodne. Det er bare forskjell på folk. :p

For å si det sånn, jeg elsket dama mi. Men hadde du klart å fortsette å elske noen like høyt når man føler seg så utrolig svikta? I think not. Det er ikke noe ondt eller sjåvinistisk som ligger bak, kun det at jeg forventer noe av en person jeg investerer så mye av meg selv, min energi, min tid og mitt liv på. (Forholdet varte i to og et halvt år)

Selvfølgelig er vi forskjellige..

Jeg mener det er utrolig patetisk å avgjøre på forhånd hvordan man skal håndtere en situasjon.. Var det jeg skulle frem til.. Virker utrolig overfladisk..

Det går ann å prøve å få det til å funke. Ting KAN bli bedre med tiden.. Blir det ikke det er det jo bare en ting å gjøre..

Synd at det ikke funket for deg.

Man må tenke om man får det bedre eller værre uten hverandre.. Etter 1 år fra hverandre ble følelsene våre bare sterkere og sterkere.. Vi bestemte oss for å prøve igjen.. Det var da mest opp til han..

Lenke til kommentar
Gjest øddelagt
Jeg er i utgangspunket for å være ærlig, av den enkle grunn at løgner kompliserer veldig mye.

MEN, hvis en løgn tjener alle parter bedre enn sannheten, så forteller jeg heller en løgn.

Alltid vær ærlig med deg selv.

Hva som har skjedd kan du ikke gjøre noe med, men du kan lære av det.

Tenk deg om, hvorfor kysset du en annen?

Det kan vell hende jeg trengte litt nærhet.

Siden ja han bor ganske lagt uanna og eg får nesten aldri se han.

Men eller så vet eg ikke, eg ville ikke såre han!

Han er en utrolig bra gutt, som aldri ville ha gjort meg noe vondt.

Han sender meg meldinger hele tiden ringer meg bare får å høre hvordan jeg har det og sånt.

Men jeg såret hab fårde, eg skjønner meg ikke på meg selv akkurat nå ._.

Lenke til kommentar

Det er helt naturlig å ønske nærhet. Det er faktisk bra :)

Så kommer spørsmålet, hva lærte du av dette?

Du har et behov for nærhet. Når han ikke er der kan han ikke fylle dette behovet for deg.

Hvis man har forpliktet seg til å være eksklusiv, bør man også være det. Det gjelder for begge parter.

Er han verdt det? Gir han deg nok glede til at du kan holde ut at han ikke alltid er der for deg? Eller blir behovet for nærhet for stort?

Jeg syns ikke det du gjorde var galt. Jeg ser på det som naturlig. Men selvsagt, du må ta konsekvensene av det, og så lærte du kanskje noe om deg selv og hva det er du vil ha :)

Hva syns du om deg selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...