h4lv0rs3n Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jeg skal kjøpe meg ny hard disk, det ene jeg lurer på er, Vis jeg kjøper en helt anminnelig hdd er det bare å sette den inn eller er det noe jeg må innstalere eller kanskje noe BIOS greier? Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) mest sannsynlig så er det bare å sette den inn.. (er det IDE disker du har må du passe på master/slave), men dette slipper du å tenke på om det er SATA.. men du må uansett opprette en partisjon på disken.. om du ikke vet hvordan man gjør dette.. finnes det sikkert 100 tråder om dette her på forumet fra før.. eventuelt bruk google og søk etter "xp + partisjonere" eller "vista + partisjonere" eller lignende.. Endret 6. april 2008 av royrov Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Ok, tok meg litt tid på å lage en liten gjennomgang (kopiert litt fra et annet forum, men kortet ned).. Går ut i fra at du kjører windowssystem. Dette er en guide for hvordan man gjør det i XP, men det er det samme som gjelder i vista og.. 1. Skriv i Run/kjør (windowstast+R): compmgmt.msc 2. Gå til Storage --> Disk Management. 3. Velg disken du vil partisjonere og høyreklikk på disken (og velg "Initialize Disk". 4. Da skal disken være "online".' 5. Høyreklikk på disken igjen, og velg "New Partition". 6. Kjør så next next next, eller endre de valg som kommer opp.. (som bokstav, størrelse osv). 7. Velg NTFS filsystem. Om man skal anbefale å ta en quick format vet jeg ikke, men jeg bruker stort sett det.. så det tar ett minutt istedenfor en time.. da skal du være good to go! spør om det er noe mer du lurer på.. Endret 7. april 2008 av royrov Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå