lassejl Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Hei igjen. Jeg har et script som skal redigere en fil. Det funker greit, men problemet kommer når det nye jeg skriver inn er kortere enn det gamle. Da vil det gamle bli igjen i filen. Eks: Filen inneholder "Jeg gikk en tur på stien". Jeg redigerer den til "Hei". Da blir outputet "Hei gikk en tur på stien". Koden er som følger: <?php // Gets file and content from post array. $file = $_POST['file']; $content = $_POST['content']; //Checks if there is a file posted. if (!$file) { die("No File Set"); } //Checks the length of the string, removes all \'es and converting new lines to <br />. $len = strlen(stripslashes(nl2br($content))); //Opens the file if ( !$FMM = fopen("$file", "r+") ) { die ("Could Not Open File!"); } flock($FMM, 2); rewind($FMM); flock($FMM, 3); //Writes the content to the file. if (!fwrite($FMM, $content, $len)) { die ("Could Not Write, check permissions of file!"); } fclose($FMM); echo "Your file has been edited, go <a href=\"{$file}\">here</a> to see it."; ?> Håper noen kan hjelpe Endret 6. april 2008 av lassejl Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hvilken type redigering er det du egentlig er ute etter? Overskriving? Tillegg i slutten? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Bruk file_put_contents i stedet, dette skal løse problemet. Lenke til kommentar
lassejl Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 @JohnDoeMAKT: Var snakk om å overskrive det som stod der ja. Funket fint med file_put_contents. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå