asyrst Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Hvordan starte en maskin fra en annen maskin i et nettverk? ------- er det dette som kalles WOL (Wake On Lan) ? Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg kan med sikkerhet si at dette ikke er Wake on LAN, men hvordan man starter maskinen fra en annen er jeg ikke helt sikker på. Tror du da må ha en server med sånn fileserver funksjon. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Her kan du lese litt om det... Viktig at både Nettverkskort og BIOS støtter WOL for at det skal fungere... http://www.lanicu.com/whitepapers/Wake_on_LAN.pdf Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg kan med sikkerhet si at dette ikke er Wake on LAN Her kan du lese litt om det... Viktig at både Nettverkskort og BIOS støtter WOL for at det skal fungere... skjønner ikke helt. Er Wake on Lan at man kan starte maskinen fra en annen i et nettverk, eller er det ikke? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg kan med sikkerhet si at dette ikke er Wake on LAN Her kan du lese litt om det... Viktig at både Nettverkskort og BIOS støtter WOL for at det skal fungere... skjønner ikke helt. Er Wake on Lan at man kan starte maskinen fra en annen i et nettverk, eller er det ikke? Ja. men dette er noe plagsomt hvis dette er aktivert og at du har ADSL e.l.... da slår ofte maskinen seg selv på om natta og slikt... er ikke noe festlig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå