Gå til innhold

Kjøp av 226bw , hvordan sikkre meg S-panel?

Bladoman

Anbefalte innlegg

Jeg tenker altså å skaffe meg en Samsung 226bw.

Har hørt veldig mye snakk om de forskjellige panelene til denne skjærmen, og har forstått det slik (correct me if I'm wrong) at S-panelet er det mest ettertraktede.

Hvis jeg feks skal bestille 226bw hos Komplett.no, kan jeg på noen måte garantere meg at jeg får S-panel? Hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan ikke garantere noe som helst. Kjøpte fra komplett forrige uke, panelet var s-panel ifølge en på et forum som mener følgende (ikke offisielt bekreftet fra samsung ell)

X-xxxxxxxAx-xxxx: Samsung panel.

X-xxxxxxxLx-xxxx: AU Optronics panel.

X-xxxxxxxDx-xxxx: CMO panel.

X-xxxxxxxIx-xxxx: CPT panel.

Forøvrig ganske så fornøyd med skjermen.

edit: er laget i Romaina, og der har samsung en ny fabrikk. Meget sannsynlig et s-panel. Bra kvalitet fra komplett som vanlig :thumbup:

Endret av arne2002
Lenke til kommentar

"Skulle ønske alle Webshops følger med i hva som skjer i nerdenes verden her på diskusjon.no slik at de alle kan bli sikker på hvilket panel de kjøper inn. osv.. "

Er ikke bare opp til web-sjappene skjønner du...Kommer litt ann på hva produsenten kan levere. Dersom de bare skal bestille inn S-panel-skjermer,så kan det resultere i lang leveringstid,og da blir det et helvete i "nerdenes verden",som begynner å bitche om hvorfor det er lang leveringstid...er noen som lever i den virkelige verden også skjønner du,og må tjene penger på å selge varer som faktisk er på lager :-)

Lenke til kommentar

Skjønner at du har synet på penger , OlaOlablakken.

Men det var et eksempel jeg nevnte. De kan jo OPPGIhvilket panel de har, ha annet produktkode for andre panel osv osv osv.

Feks slik som noen webshops gjør: De oppgir om akkurat denne Xboxen har HDMI utgang, og at den andre feks ikke har det.

Men da kommer du vel med dette:

Jammen jammen *syte bære klage whine* Da blir det jo vanskeligere og selge de gammle Xboxene/de andre TV'ene med annet panel/den prosessoren med Q1 i stedet for Q0. Osv osv osv.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Det er ganske utrolig at Samsung kan snyte kundene sine ved å bare bytte panel som det passer dem. Bytter man panel i forhold til det som kom først på markedet (og fikk gode kritikker), ja så er det jo ikke samme modell lengre.

Lenke til kommentar
Skjønner at du har synet på penger , OlaOlablakken.

Men det var et eksempel jeg nevnte. De kan jo OPPGIhvilket panel de har, ha annet produktkode for andre panel osv osv osv.

Feks slik som noen webshops gjør: De oppgir om akkurat denne Xboxen har HDMI utgang, og at den andre feks ikke har det.

Men da kommer du vel med dette:

Jammen jammen *syte bære klage whine* Da blir det jo vanskeligere og selge de gammle Xboxene/de andre TV'ene med annet panel/den prosessoren med Q1 i stedet for Q0. Osv osv osv.

Enig der. Butikkene kan bli flinkere på å oppgi detaljene på revisjoner osv. osv. Spesiellt synes jeg dette mangler på eksempelvis prosessorer - der det kan være store forskjeller mellom den ène og andre revisjonen på hvordan de overklokker, yter osv. La de som vet forskjellen få gjøre velvalgte kjøp. Hva som skjer med de andre delene er jo i grunn ikke vårt problem, og vi burde ikke tvinges til å spille "lotto" om hvilke spesifikke deler vi får.

Noen få webshopper slik som tankguys har oppfatet dette og har dermed høy status blandt hardware-kjennere, men dessverre har de ikke helt forstått det her i norge enda *sukk*. Jeg lurer på om folk hadde akseptert at når du kjøpte vin på monopolet så ble det trukket en tilfeldig en fra hyllen etter du hadde betalt =P

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...