Gå til innhold

Billig Intel spill- og multimedia-PC

Anbefalte innlegg

Har planlagt å kjøpe stasjonær PC en stund nå, og nå er det ikke mange dagene før jeg sannsynligvis bestiller. Vil bare poste her først for å forsikre meg om at det er en ok setup jeg har laget.

Den skal hovedsaklig brukes til lettere spill (Team Fortress 2, HL2, CoD4 etc.), men også testes på Age of Conan hvis mulig. Annet enn spill kommer den også til å blir brukt til bildebehandling, film, musikk og nedlasting.

Setup som følger:

Kabinett: ALPUS CS-188AF, ATX - link

PSU: Corsair 450W - link

Hovedkort: Abit IP-35 - link

CPU: Intel Core 2 Duo E6650 2,33GHz - link

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 2600XT 256MB - link

Minne: Corsair PC-5300 DDR2 2GB link

Har også valgt en 320 GB harddisk, en NEC-brenner og et trådløst nettverkskort.

Jeg har skjerm, mus, tastatur og OS fra før, så det trenger jeg ikke.

Noen som har noen kommentarer. Er ikke ute etter å bruke mer enn 5000 kroner i første runde. Totalt kommer det jeg har valgt ut til å på ca. 4400 kroner. Har sett på noen av 38x0-kortene til Radeon, og lurer litt på om det lønner seg å kjøpe et slik med en gang, eller oppgradere senere. Lurer også på om jeg har stromforskyning som er god nok til å dra disse skjermkortne.

Hadde vært flott om dere fant enkelte komponenter som ikke går sammen med hverandre. Kjedelig å få løsdeler i posten som ikke passer sammen.

Kan også nevnes at jeg har masser av penger senere å oppgradere med, så om jeg ikke får det beste av det beste i første runde, gjør ikke det noe.

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville kikket på en Intel Core2Duo E8200 hvis jeg var deg. Dette er en av de nye CPUene til Intel og yter ca 10% bedre enn den "gamle" E6***-serien. E8200 ligger også noen MHz høyere i klokk enn E6550 til samme pris. https://prisguiden.no/product.php?productId=88313

Har du råd anbefaler jeg at du kjøper et Radeon HD3870 med en gang, evt. et HD3850. Du vil nok raskt merke at HD2600XT kommer til kort. HD3870 starter på ca 1200kr, mens HD3850 ligger rett under 1000kr (ville nok valgt 512MB versjonen). Strømforsyningen holder i massevis til disse kortene.

Lenke til kommentar

Takk for tipset! Får nesten se an litt med CPUen. Er mulig jeg heller bruker litt ekstra på et HD3850-kort i stedet. Får se litt hva jeg får råd til egentlig, men som sagt kan jeg alltids oppgradere med noe senere.

Men la oss si at jeg velger et HD3850 kort med 512 MB - da burde jeg være good to go for å kjøre Age of Conan helt greit?

EDIT: Noen som har noen forslag for hvilken produsent jeg bør gå for når det kommer til HD3850-kortet?

Endret av bermar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...