SaReX Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Henter min Dell XPS m1330 snart. Hadde tenkt til å gjøre en full format av alt. Men etter å ha lest litt rundt på forum, ble jeg litt betenkelig. Jeg hadde tenkt å formatere alt, opprette en eller to partisjoner (1x OS & 1x Filmer/Musikk ol). Det er 4.Partisjoner på Harddisken. 1.OS 2.Utility Diagnostic 3.Media Direct 4.Hidden? Jeg lurer da på: 1. Er det smart å ta vare på noen av partisjonene som følger med? 2. Mister jeg noen rettigheter ved full format? (eks. heving av kjøp. service nekt? ol.) 3. Gjenoppretter Recovery CD/DVD-en alt? eller bare OS Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg tviler på at recovery dvden partisjonerer harddisken tilbake til utgangspunktet for deg, men det kan være. Uansett så vil jeg anbefale deg å vente med å slette de andre partisjonene til etter at angreretten er gått ut, da betingelsen for å få benytte seg av denne er at maskinen er nøyaktig som da du mottok den. Når det gjelder service skal ikke det at disse partisjonene er slettet ha noe å si, og om du er som meg har du nok ikke bruk for noen av dem. Du kan jo ringe/sende mail til Dell og høre også, selv om de kanskje ikke vil være helt upartiske i saken. Lenke til kommentar
ReFre Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Dette kan kanskje være til hjelp: notebookreview.com: Dell Vista Laptop Reformat and Bloatware Removal Guide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå