Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skifting tilbake fra LCD til CRT = null bilde

Anbefalte innlegg

Hei

Brukte nylig en LCD-skjerm på et lan i stedet for min egen. For å få det til å fungere måtte jeg skifte til "single display" på LCD-skjermen på skjerminstillingene. Nå når jeg skal skifte tilbake til bruk av CRT-skjermen min, viser den ikke Windows. Loading-skjermen kommer opp, men etter det blir skjermen svart. PC-en forsøker nok å vise på skjermen som ikke er tilstede. Prøvde å skifte på instillingene ved å starte på safe mode, hvor jeg faktisk kom inn på Windows, men jeg kunne ikke skifte på instillingene. Har prøvd å plugge til en annen LCD-skjerm liggendes i huset, men den viser ikke mer enn CRT-skjermen. Noen som vet om det går ann å skifte på skjerminstillingene i BIOS?

Jeg bruker et GeForce FX 5600XT. Vet ikke om det er noe mer relevant enn dette. Har ikke gjort noen endringer på PC-en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilen ligger nok i at du har satt på skjerminstillinger på LCDen som din CRT nå ikke klarer å vise (for høy oppløsning eksempelvis).

Enten kan du gå inn i safe-mode og sette oppløsningen til minimum og så lagre det der før du rebooter inn i normal modus (det bør funke tror jeg), eller i værste tilfelle så går du inn i device-manager og sletter skjermkort-driverene dine i safe-mode. Da vil du ihvertfall få tvunget maskinen til å kjøre i en trygg oppløsning ved neste reboot. Det vil selvfølgelig kreve at du reinstallerer de driverene etterpå når du har ting under kontroll...

Og nei, du kan ikke endre oppløsning fra BIOS eller noe annet sted, kun fra windows i grunn, men så lenge du kommer inn med safemode så skla det ikke være noe problem å fikse. Prøv de to forslagene over.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...