ducA Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Halloen folkens. Har nettop kjøpt meg 790i Ultra SLI kort som kommer snart og tenker på om jeg burde kjøpe ddr3 minne, eller vente viss det er noen bra kits som kommer ut i løpet av en måned eller 2. Det settet jeg har sett meg ut nå er OCZ FlexXLC Edition 1600mhz med 6.6.6.18 timings. Noen som har hørt noen rykter om det kommer snart noen bedre sett enn dette i nærmeste fremtid? MVH ducA Bestemte meg for å bare kjøpe nå, de OCZ brikkene. Endret 7. april 2008 av ducA Lenke til kommentar
DarkZun Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Halloen folkens. Har nettop kjøpt meg 790i Ultra SLI kort som kommer snart og tenker på om jeg burde kjøpe ddr3 minne, eller vente viss det er noen bra kits som kommer ut i løpet av en måned eller 2. Det settet jeg har sett meg ut nå er OCZ FlexXLC Edition 1600mhz med 6.6.6.18 timings. Noen som har hørt noen rykter om det kommer snart noen bedre sett enn dette i nærmeste fremtid? MVH ducA Bestemte meg for å bare kjøpe nå, de OCZ brikkene. Fra f.eks newegg.com så kan du kjøpe Crucial Ballistix 2000 MHz DDR3. Problemet er bare at de fleste vil ha 4 Gb RAM idag, og da vil du ikke kunne utnytte mer enn 1800 MHz, noe som igjen gjør at du liksågodt kan kjøpe noen som er 1800 MHz i utgangspunktet. De finnes bare i 1 Gb moduler, og kun to sloter støtter 2000MHz:( Sitter i samme dilemma selv nå...kun RAM som ikke er handlet. Men siden du lurte på om det finnes noe bedre, så er jo disse det råeste nå, til tross for timings på 9.9.9.28 Lenke til kommentar
ducA Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 kommer til å gå for 4 gb, men disse brikkene er bare midlertidige til det kommer 1600 eller 1800 brikker på 5.5.5.15 som er vel det laveste timingsa ddr3 går til viss jeg ikke husker feil, kan sikkert få noen til å gå lavere og, jeg kommer ikke til å gå over 1800mhz viss man ikke kan utnytte 4gb eller mer Lenke til kommentar
DarkZun Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 kommer til å gå for 4 gb, men disse brikkene er bare midlertidige til det kommer 1600 eller 1800 brikker på 5.5.5.15 som er vel det laveste timingsa ddr3 går til viss jeg ikke husker feil, kan sikkert få noen til å gå lavere og, jeg kommer ikke til å gå over 1800mhz viss man ikke kan utnytte 4gb eller mer Kommer vel snart 2 GB brikker på 2000Mhz...da vil 790 kortet utnytte 4 GB (2000Mhz). Men inntil videre føler jeg den typen ballistix minne svir nok til at jeg går for noe 1800 MHz og 4 GB idtedet. Finnes det noe SLI DDR3 18000Mhz forresten...noen sett ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå