Theme87 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hei! Kjøpte meg to kjølere til mine to HD 2900XT kort og alt var strålende, helt til jeg fyrte i gang maskinen. Da viste ikke viftene noen slags form for reaksjon. Bortsett fra når PC-speakeren ga fra seg et pip. Jeg lot maskinen gå litt, mens jeg fulgte med på kortet og kjente etter om hvordan temperaturen var. Da temperaturen begynte så smått å øke, begynte viftene så smått å vibrere. Og vibreringen ble økte i takt med temperaturen. Jeg forsøkte å hjelpe til viftene ved å gi de et dytt. Det fungerte. Men jeg vil jo ikke gjøre det hver gang jeg fyrer i gang dataen. Legger ved en link så folk kan lese litt: http://www.artic-cooling.com/vga2.php?idx=153 Begynte så smått å feilsøke, bytta PCI-E-strømkablene, men samme resultat. Jeg koblet ut den ene PCI-E kontakten, og da kjørte viftene på full guffe. Det hjalp også på å få kjølt ned kortet igjen. Som var blitt temmelig varmt, men ikke varmere enn med orginalvifte på full load. Dette gjelder for BEGGE HD-kortene. Jeg har summet meg sammen at det har noe med spenningen som kortet leverer til viftekontakten,at viftene på den nye kjøleren trenger litt mer guffe for å virke. Men her slutter min ekspertise å gjøre noen nytte, for jeg er ikke så veldig inne på det med å forandre spenningene selv. Er det noen her som har en løsning på dette problemet? Jeg mener dette er noe Artic Cooling burde tatt på sin egen kappe, etter som det ikke står noen info om at viftene trenger en liten ekstra dytt for å fungere. Lenke til kommentar
Theme87 Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Er det absolutt ingen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå