phfjeld Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Hei. Jeg kjøpte for nesten et år siden maskinen min fra pcutstyr.no. På grunn av at jeg var lat lot jeg karene der bygge den for meg, og helt siden jeg hentet den har den fungert knirkefritt, med ett eneste unntak. Like etter at maskinen var bragt i hus startet jeg den opp og ble møtt av en feilmelding angående hovedkortets USB-grensesnitt og deretter en blåskjerm. Jeg leverte den tilbake og fikk en hyggelig telefon hvor en mannsstemme fortalte meg at han rett og slett ikke klarte å gjenskape feilen - alt fungerte som det skulle. Lykkelig og lett til sinns hentet jeg den, og som mannen hadde påstått fungerte den perfekt. Det har den gjort helt siden, i alle fall inntil nå. Forleden kveld fortalte Windows meg at en ukjent USB-enhet var dukket opp, og like etter kunne jeg ikke lenger bevege musepekeren på skjermen. Deretter fulgte tastaturet, men det rare er at lyset i musen fortsatte å lyse. Altså har den strøm (jeg har vært for lat til å titte med et multimeter). Nå er pcutstyr.no useriøse og svarer ikke på mail, enda det er gått lang tid. Hverken C- eller GPU har vært overklokket, og temperaturen i kabinettet er lav. Strømforsyningen er svært stabil, og det dreier seg derfor mest sansynlig om et defekt hovedkort (Asus P5N-E SLI). Feilen jeg opplevde når maskinen var ny støtter teorien, og pcutstyr.no burde dermed være temmelig raske med å bytte kortet. Hvordan er det så vanlig å pakke inn hovedkortet før retur? I en antistatisk pose og originalembalasje? Hvilke ting er det jeg bør passe meg for, hva spør de om osv? Takk, Per Henrik. Endret 7. april 2008 av phfjeld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå