Gå til innhold

Prisene på RAM

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at prisene på RAM svinger opp og ned noenlunde jevnt. Stemmer dette? Og når lønner det seg evt. å kjøpe?

Jeg synes alltid det er tryggest å kjøpe fra norske butikker, men kan noen hamle opp med www.crucial.com prismessig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Med RAM er det alltid et forferedelig slit å gjøre gode kjøp. For en mnd siden kostet brikka jeg kjøpte dobbelt så mye som den gjør i dag, og i kjøpsøyeblikket mente jeg at jeg hadde gjort et allright kjøp.

Prisene har jo sunket sikkert 1000 kroner siden litt før jul til nå...

Lenke til kommentar
Ramprisene kommer svinger opp og ned, men utvilsomt mest ned. Tror jeg med sikkerhet kan si at det kommer til å bli ende billigere en dette og...

Nåja, det komme ann på hvor mye den norske kronen er i forhold til dollaren, den norske kronen er blitt mindre verd nå.

Den kan falle mere om den norske bank setter ned renten litt til, og da blir alt data komponenter dyrere igjen.

Lenke til kommentar

RAM var dyrt rundt 3 mnd før jul 2002 mener jeg det var, siden da har prisen fallt og stabilisert seg, nå er det høvelig grei pris, men de har litt å gå på. Som de skriver litt over så er TwinMos og de brikkene bra både med og uten WinBond (tror de bruker no Samsung chip'er også?). Crucial er også veldig bra merke.

Lenke til kommentar

Nå som RAM er billig - hvor mye ram er for mye. Jeg lure på å kjøpe en 512 MB brikke slik at jeg får 1GB.....blir det for mye....mener å huske at PC faktisk kan oppfattes tregere m for mye RAm.

P4-2.26

Abit BD7ii-Raid

1 x 512 MB Twinmos RAM

Ati Radeon 8500

Augity 2

60 + 30 GB HD

Plextor 24/10/40

17' LCD

Lenke til kommentar
Hvis prisene øker så kommer de til å øke minimalt...grunnen til at rammen er så bilig nå er pga. DDR2 er på vei...tror ivertfal jeg...

Nei, vi kommer ikke til å se DDR2 på annet enn grafikk kort før 2005, så det er ikke grunnen. Grunnen er at det er fullstendig priskrig mellom produsentene av DDR. Dette kommer imidlertid ikke til å vare, da tre av de største (Micron, Infineon og Hynix) er i store økonomiske vansker og sannsynligvis går konkurs om 6-18mnd. Da kan man jo selv tenke seg hva som skjer med prisene... En annen faktor som tilsier at disse prisene ikke kan vedvare er at alle produsentene selger DDR med TAP, det koster mer å produsere enn det vi betaler. Så hver gang du kjøper en brikke, så går disse selskapene et hakk nærmere stupet.

Se forøvrig posten min i denne tråden for en lengre beskrivelse av situasjonen i minne markedet:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=73890

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...