Gå til innhold

ATI Radeon 9700 Pro skuffer meg...

Pep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, så skal jeg prøve å legge in WinXP på nytt. Da lurer jeg på følgende, hvilken rekkefølge skal drivere legges inn?

dvs. Intel chipset INF, Intel App. Accelerator, ATI Driver, ATI Control panel, DirectX9, Audigy2, Xp service pack

XP Service Pack1

Intel Chipset INF

DirectX9

ATI Driver

ATI Control Panel

Audigy2 Drivers

Intel App. Accelerator

Tror ikke det har noe som helst å si. Har forska litt på dette selv og får 100% lik ytelse selv ved "stess"-install (ikke reboot imellom hver ting, maskina er oppe med alt av drivere på en reboot.)

Faktisk så liker jeg "stress"-install. Sparer en 5-6 reboots.

Lenke til kommentar

Skal prøve ett par ting til først...blant annet byttelåne ATI kort med en kompis som det utrolig nok fungerer for, teste på annen strømforskyning. Er det fortsatt bare kødd, blir det Nvidia tvert ;-)

Lenke til kommentar

er også den uheldige eier av et sapphire radeon 9700 pro ,

sente inn de forste kortet jeg fikk og fikk et nytt kort fra komplett

instalerete dette i dag og det er like crapy som altid.

har testet det paa begge mine pcer .

amd xp 2400.

msi kt4v .

512 2100 ddr ram .

segate 80 mb hd

chifetech 360 watt tover ..

det oppset funket ikke lagger i games og mitt 4200 knuser 9700 pro

testet i 2 pc.

p4 2400

Asus P4 PE.

512 2100 ddr ram

60 mb maxtor

chiftech 360 watt tower.

samme dritt med den pc .. . maa bare inse at 3 lapper er bortkastet ..

kommer til og kjope nvidia neste gang . FuCk Radon ..

:cry:

Lenke til kommentar

Jeg var plaga med noe lignende for ikke så lenge siden (det var noen dager etter jeg bytta inn mitt radeon kort pga agp8x prob) og det viste seg at shimsen på coren forhindra at kjøleren fikk skikkelig kontakt med kjernen, Jeg bare tok den forsiktig vekk og monterte kjøler skikkelig på med articsilver3 og vips så var alt i orden :woot:

Har forresten bestilt meg zalman heatpipe til det :D

Lenke til kommentar

Hei igjen ;-)

Da har jeg prøvd enda litt til...Prøvd med og uten kontrollpanel, både Catalyst 3.0,3.1 og 3.2

Disse feil oppstår:

Ved bruk av VGA (har CRT skjerm), får jeg vertikale bølger på skjermen. Fortsatt krasj i spill.

Ved bruk av DVI>VGA konverter forsvinner bølgene, men får flimmer og forstyrrelser istedet. Pluss krasj i spill.

Fjerner jeg kontrollpanel, forsvinner flimmer etc., men bølgene er der fortsatt, det samme med krasj i spill...

Jeg begynner å lure på om det skyldes strømforskyningen, at den kanskje leverer for lite amp. Det er tross alt "bare" den som fulgte med Aopen kabinettet jeg bruker...den er på 300W..og forholdvis lite amp..

Noen som vet NOE om dette??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...