Gå til innhold

Protein pulver og kreatine tips/hjelp


Anbefalte innlegg

Hei hei, Jeg skal gå til innkjøp av proteinpulver pga. mangel av proteiner i kosthold, skal også ha meg ny kreatine, tengte på kre-alkine, sånn piller/kapsler nå jeg.

 

Har hørt mye bra om whey proteinpulver. Stemmer dette? Tengte på denne typen:

100 % Whey Protein 3000g Jordbær Den var jo ganske greit i pris også. Er smaken på den OK?

 

Så til kreatine, som sagt kre-alkine, kjører pulver kreatine nå, skal bytte det ut med piller siden det er letter og ta. Tengte på denne Kre-Alkalyn® EFX - 480 kapsler. Det er jo mange piller til en grei pris, noen som har erfaring med dette produktet?

 

Men hadde vært allergreiest og kjøpt et kratine produkt fra proteinfabrikken.no så jeg spiller betale så mye i port, men om disse kra-alkalyn pillene er bra så kjøper jeg dem.

 

Hvor mye og når skal jeg på døgnet skal jeg ta proteinpulver tilskuddet?

har hittil bare tatt kreatin pulvret mitt på treningsdagene før og etter treninga. Er det lurt og ta dette hverdag?

Eller skal jeg gå får noen andre produkter?

 

Legger til kosthold så dere ser når jeg bør legge inn en shake med proteinpulver.

 

Kosthold:

Mat på en dag:

0800. Frokst: 2posjoner-2+1/2 fat med bjørn havregrun store, med melk.(vanlige djuptalerken) +2 møllers tran kapsler.

0800-1500 Skolen: 3-4skiver med brød, + en yoghurt av og til.

1500Hjem etter skolen: 1-2skiver med brød, om jeg er sulten. Eller så venter jeg til middagen er ferdig.

1500-1600Middag: Alt fra fisk til pannekaker, Standar middager, ikke så mye "usunne" ting til middag.

(1800 eller 1900 eller 1930)-Trening-

(spørs tid når jeg trener)Etter trening: en ban rett etter sammen med creatine(30min før trening også). Og spiser jeg 2-3posjoner med bjørn havregryn med rosiner i.

(2100/2200/2300/2400) Kvells: frukt av og til, eller om jeg er sulten 1-2skiver med brød. Er ganske så mett etter den havregryna. Og jeg legger med ALDRI sulten.

-Pålegg på brøde: (Prøver å ha de sunne ting som vi har hjemme) brunost,kaviar, makrell i tomat, hvitost og salami.

(Drikker aldri brus mere eller spiser godis i ukedagene. Spiser veldig lite godis i helgene også nå, drikker

av og til sukkerfri brus i helgene, og prøver og stoppe helt med godis i helgene)

Endret av haagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100% whey er et godt allround pulver. Har aldri testet jordbær versjonen, men sjokolade er hvertfall veldig god. Det blander seg også godt ut. Personlig sverger jeg til whey tech. Denne er litt dyrere, men har en litt mer optimal aminosyre sammensetning, og er litt renere ift. protein per 100g. :)

Lenke til kommentar
100% whey er et godt allround pulver. Har aldri testet jordbær versjonen, men sjokolade er hvertfall veldig god. Det blander seg også godt ut. Personlig sverger jeg til whey tech. Denne er litt dyrere, men har en litt mer optimal aminosyre sammensetning, og er litt renere ift. protein per 100g. :)

 

Ok så den er fin den wheyen :) da kjøer jeg den, får tar "tran" med aminosyre, sånn selolje greie, så skal vel være greit.

Lenke til kommentar
Ok så den er fin den wheyen :) da kjøer jeg den, får tar "tran" med aminosyre, sånn selolje greie, så skal vel være greit.

Aminosyre er jo i praksis protein (protein er et paraplynavn for alle aminosyrene), så hvis du tar tran med aminosyre, tar du tran med protein i... Stemmer det? ;)

Lenke til kommentar

Protein dannes ved peptidbindinger mellom flere enn 50 aminosyrer.

Kilde: wiki.

 

 

Man kan enkelt si at aminosyrene er byggesteinene i proteinet, altså det som bygger opp muskelen. Men om kun aminosyrer (uten peptidbindingene) fungerer på samme måte som proteinet vet jeg ikke.

 

Noen med erfaring her?

Lenke til kommentar

Les litt reviews på nett opp Kre-Alkalyn, aldri lett å vite hvor mye som er sant men teorien bak det virker jo solid. Jeg bruker disse pillene nå, og merker de positive effektene av kreatin uten noen av de negative bivirkningene som enkelte nevner (bloating, guffen mage osv). Har brukt disse nå i 7-8 uker ca.

 

Nå skal det nevnes at jeg aldri har prøvd vanlig Creatin, kun disse pillene, så noe sammenligningsgrunnlag har jeg ikke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bare sørg for å ligge i godt overskudd av kallorier så skal du se at vekta skyter. Ikke tenk så altfor mye på hva du har i deg når du skal bulke, bare spis alt du kommer over.

 

Nøtter er en veldig god kilde til å komme i kallori overskudd. Før og etter trening villa jeg kjørt på med 100g havreMEL(raske carbs)

 

Peptider er korte kjeder med aminosyrer, proteiner er lange kjeder. Disse kjedene blir brutt ned til aminosyrer i fordøyelsessystemet. Et protein inneholder ikke nødvendigvis alle aminosyrene.

 

dette stemmer. Men kan forbedres ved å blande de med andre proteiner som har alle/flere aminosyrer slik at de proteinene som mangler bli tatt opp bedre.

Lenke til kommentar

Naar det kommer til protein er det mye aa velge imellom. Om du skal ha protein tilskud etter en treningsookt er Whey protein det beste. Det er proteiner som fort tas opp i blodet og gaar fort til musklene for aa bygge opp muskel vev. Kroppen boor faa mer energi saa fort som mulig etter trening (proteiner og karbohydrater), hvis ikke kan det gaa ut over din neste ookt.

Personlig spiser/drikker jeg ca 20gram whey proteiner og ca 60 gram havrgryn, som inneholder mye gode karboyhydrater samt ca. 10 gram casein proteiner, som tas opp sakte i kroppen som er bra i lengden.

Lenke til kommentar

Helt sikkert spurt og svarte hundre ganger, men trenger man strengt tatt proteintilskudd og kreatin? Jeg har som newbie aldri brukt noen av delene og skyter fremdeles fart i styrkedepartementet, og det til tross for at jeg knapt får i meg proteiner. Eller er det noe man prøver ut av desperasjon når man stagnerer etterhvert? Finnes det målbare resultater på at dette faktisk gavner alle?

Lenke til kommentar

Det er jo bare et "supplement". Kreatin bruker jeg personelig ikke. Du får fremgang i 4 uker så fungerer det nesten ikke mer. Proteinpulver tar jeg ganske ofte. Ikke bare pga proteinet, men også smaken :p mmmmm. Ligger vell på 300g proteiner hver dag, der av halvparten er fra tilskudd.(noe som ikke er det mest gunstige, men det funker!)

 

Til de som er nye i gamet ville jeg heller gått for en gainer. God blanding av mineraler, carbs og prottis.

Lenke til kommentar

Men i forhold til hvor mye muskler man teoretisk sett kan bygge, er ikke 300g protein, altså over 1200 kalorier, om dagen overkill? Kan det gjøre noe med nyrene? Tenker på at det ofte sies at f.eks Atkins diett er dårlig for nyrene.

 

Tanken min er at dersom man max kan bygge 15 gram tørre muskler om dagen eller noe slikt, trenger man da 300 gram med protein? Er ikke mye av det som går til å bygge muskler også sunne fettsyrer osv. ?

 

Og har dere personlig opplevd noen effekt av kreatin? Hva gjør den? At man holder ut lenger og har mindre restitusjonstid?

Lenke til kommentar

Jo, det er litt overkill. Men nyrene er det ikke noe problem med å ha under kontroll. Bare drikk loads av vann og får du problemer skal du kjenne stikking bak i ryggen. Men jeg trodde at proteiner var hardere på levra enn nyrer?

 

Jeg ligger forresten på 4000-4500 kallorier hver dag.

 

Du skal ta minst 2g proteiner pr kg kroppsvekt.

 

Dama går på kreatin. Og hu sier at det funker som bare det, om det er placbo eller ikke vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Jo, det er litt overkill. Men nyrene er det ikke noe problem med å ha under kontroll. Bare drikk loads av vann og får du problemer skal du kjenne stikking bak i ryggen. Men jeg trodde at proteiner var hardere på levra enn nyrer?

 

Jeg ligger forresten på 4000-4500 kallorier hver dag.

 

Du skal ta minst 2g proteiner pr kg kroppsvekt.

 

Dama går på kreatin. Og hu sier at det funker som bare det, om det er placbo eller ikke vet jeg ikke.

Kreatin er vel ett av det mest dokumenterte tilskuddet på markedet =)

Lenke til kommentar
100 % Whey Protein 3000g Jordbær[/url] Den var jo ganske greit i pris også. Er smaken på den OK?

 

Etter nå og ha fått i meg 11|kg med 100% whey fra proteinfabrikken, kan jeg(og mange i vennekretsen min) konstantere at den ikke smaker noe særlig. De siste gangene har den til og med kommet opp igjen =S Men smaken er jo som baken, så kan hende at den faller i smak for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...