Sweeneytom Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hei! Jeg vet jeg sikkert kan finne ut av dette på egenhånd, men spør her istede for å spare tid. Hvis jeg kjøper noe på eBay, er det en skjult kostnad der? Gebyr eller noe.. Koster det noe å bruke paypal på eBay? Hvordan fungerer egentlig paypal? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Det finnes ingen skjulte kostnader, men du bør være oppmerksom på at ebayselgerne som oftest opererer med Shipping&Handlinggebyr per gjenstand. Dvs om du bestiller èn gjenstand betaler du $10 i frakt/håndtering for denne. For gjenstand #2 fra samme selger kan det hende du betaler $9. Så om gjenstanden i utgangspunktet koster $15 og du kjøper tre av denne kan totalsummen komme på $73. Denne smellen gikk jeg på èn gang, men det ble allikevel billigere enn i Norge, så det var ikke så verst deal Om Paypal er til å stole på eller ikke vil jeg ikke kommentere. Jeg har selv opplevd å få stengt en konto med usle $23, men fikk ikke stengt denne, selv etter iherdige forsøk på å prate paypal kundeservice til fornuft Som regel ønsker paypal å binde kortet ditt opp mot kontoen. Du bør passe på at passordet til paypalkontoen din ikke kommer på avveie! Se alltid hva slags tilbakemeldinger selgere har fått. Kjøp aldri fra en "ny" selger. Lenke til kommentar
Sweeneytom Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Det finnes ingen skjulte kostnader, men du bør være oppmerksom på at ebayselgerne som oftest opererer med Shipping&Handlinggebyr per gjenstand. Dvs om du bestiller èn gjenstand betaler du $10 i frakt/håndtering for denne. For gjenstand #2 fra samme selger kan det hende du betaler $9. Så om gjenstanden i utgangspunktet koster $15 og du kjøper tre av denne kan totalsummen komme på $73. Denne smellen gikk jeg på èn gang, men det ble allikevel billigere enn i Norge, så det var ikke så verst deal Om Paypal er til å stole på eller ikke vil jeg ikke kommentere. Jeg har selv opplevd å få stengt en konto med usle $23, men fikk ikke stengt denne, selv etter iherdige forsøk på å prate paypal kundeservice til fornuft Som regel ønsker paypal å binde kortet ditt opp mot kontoen. Du bør passe på at passordet til paypalkontoen din ikke kommer på avveie! Se alltid hva slags tilbakemeldinger selgere har fått. Kjøp aldri fra en "ny" selger. Så det koster ikke noe å bruke paypal til å betale for seg på eBay? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 PayPal er "gratis". Dvs, de har en litt høyere valutavekslingskurs som de tjener en halv % eller to på pluss at de tar gebyrer fra selgerne, slik at selgerne baker paypalavgiftene inn i salgsprisen. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg gjennomgår dåårlige erfaringer med paypal nå.. Prøvde å få kortet mitt godkjent der for ett år siden, så sendte inn de 15kronene.. Koden som skulle komme på nettbanken, kom aldri der, så jeg gadd ikke tenke noe mer på det, og lot det være.. Nå som jeg ville ta det opp igjen, sendte jeg inn nye 15kr, og trodde det ordnet seg, da jeg fikk opp koden! Men, da jeg skulle logge meg inn på kontoen min, fikk jeg beskjed om at den var stengt.. Ringte til de nå, og fikk den åpnet, med restriksjoner, som jeg måtte ordne på.. Ok tenkte jeg, og var fornøyd! Da jeg kom inn på kontoen min, fikk jeg kortet mitt godkjent, og trodde det var det som skulle til.. Men, jeg måtte tydeligvis få adressen min godkjent, og sende inn en "utility bill" som jeg ikke vet hva er engang.. På siden dems, sier de tilogmed selv at det er så å si umulig å få adressen din godkjent utenfor USA.. Så, dette ble lettvint.. Tar jo sykt lang tid før de svarer på mail også! Så mye styr! Men, ebay har for mye snadder! Lenke til kommentar
Oter Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 tror det ikke er mulig å få en adresse utenfor usa til å bli veryfied. jeg har hatt paypal konto siden 2002,og har enda ikke fått adressen veryfied,men paypal kontoen er veryfied,det blir den automatisk etter at du har overført endel penger. Lenke til kommentar
Psyklus Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Ebay har ikke "skjulte" gebyrer ol for kjøpere. Det er det som står i auksjonen som er det du betaler. Husk å se selgerens frakt samt evt forikring. Det skal stå oversiktlig. Jeg har ikke hatt noe problemer med paypal. Er verified og er svært fornøyd med denne. Ved første gangs bruk må det verifiseres og det tar noen dager. Dette vet selgerene på ebay om, så det er bare å gi beskjed om det er første gangen og gyldig paypal er om noen dager. Lenke til kommentar
Arex_x Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Jeg har bare positive erfaringer med Paypal. Har ikke Visa eller kredittkort av noe slag (bare debit-kort) , og følgelig har jeg ikke "verified" Paypal-konto. Det er jo en smal sak å nett-banke inn noen kroner nå og da. Lurte på å skaffe meg Visa , men har ikke tenkt på det etter jeg oppdaget at du kunne bruke Paypal uten. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 De svarte på en mail nå i alle fall, og der sto det ett annet nr som jeg kunne ringe.. så, skal prøve det imorgen! Trodde jo alt var i orden, så jeg handlet på ebay, og nå begynner jo selgeren å mase litt... Kjedelig å måtte beklage meg på vegne av paypal på den måten.. Lenke til kommentar
aemil Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Kan vel liksågodt spørre her istedenfor å lage en ny tråd. Noen som vet om det er gebyrer for å overføre penger til PayPal-kontoen eller når det trekkes penger fra kredittkortet jeg har lagt til? På "Fees"-siden på PayPal.com står det i alle fall en pris under "Accept credit or debit card funded payments". Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Kjøpte en vare gjennom "Buy now".Gikk gjennom den vanlige mølla,og ble videresendt til paypal for overførsel.Betalte umiddelbart. Etter at transaksjonen var gjort,så jeg på order details.Da hadde jeg selvfølgelig oversett selgers betalingsinstruksjon som sier "AFTER YOUR PAYMENT, IF YOU ARE AN INTERNATIONAL BUYER, PLEASE WAIT FOR AN INVOICE BEFORE YOU PAY!!" Etter noen timer fikk jeg melding fra selger med "Hi, can you send your payment through Paypal to Paypal and not use any credit card payment because I get charged a fee for credit card payments, please reply ASAP." Hva betyr dette?Sende gjennom paypal til paypal? Kan jeg stoppe en overførsel som allerede er gjennomført,for å vente på selgers regning?Pengene er da vel allerede på hans paypalkonto? Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg gjennomgår dåårlige erfaringer med paypal nå..Prøvde å få kortet mitt godkjent der for ett år siden, så sendte inn de 15kronene.. Koden som skulle komme på nettbanken, kom aldri der, så jeg gadd ikke tenke noe mer på det, og lot det være.. Nå som jeg ville ta det opp igjen, sendte jeg inn nye 15kr, og trodde det ordnet seg, da jeg fikk opp koden! Men, da jeg skulle logge meg inn på kontoen min, fikk jeg beskjed om at den var stengt.. Ringte til de nå, og fikk den åpnet, med restriksjoner, som jeg måtte ordne på.. Ok tenkte jeg, og var fornøyd! Da jeg kom inn på kontoen min, fikk jeg kortet mitt godkjent, og trodde det var det som skulle til.. Men, jeg måtte tydeligvis få adressen min godkjent, og sende inn en "utility bill" som jeg ikke vet hva er engang.. På siden dems, sier de tilogmed selv at det er så å si umulig å få adressen din godkjent utenfor USA.. Så, dette ble lettvint.. Tar jo sykt lang tid før de svarer på mail også! Så mye styr! Men, ebay har for mye snadder! Hei, hadde akkurat samme problem som deg. Jeg tok et bilde av førerkortet mitt sammen med strømregningen min. Sende inn ,og kontoen var åpen etter 2 timer. Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Kjøpte en vare gjennom "Buy now".Gikk gjennom den vanlige mølla,og ble videresendt til paypal for overførsel.Betalte umiddelbart. Etter at transaksjonen var gjort,så jeg på order details.Da hadde jeg selvfølgelig oversett selgers betalingsinstruksjon som sier "AFTER YOUR PAYMENT, IF YOU ARE AN INTERNATIONAL BUYER, PLEASE WAIT FOR AN INVOICE BEFORE YOU PAY!!" Etter noen timer fikk jeg melding fra selger med "Hi, can you send your payment through Paypal to Paypal and not use any credit card payment because I get charged a fee for credit card payments, please reply ASAP." Hva betyr dette?Sende gjennom paypal til paypal? Kan jeg stoppe en overførsel som allerede er gjennomført,for å vente på selgers regning?Pengene er da vel allerede på hans paypalkonto? Hei. Hvis du bruker en direktebetalingsfunksjon i Paypal, husker ikke nøyaktig hva det heter, men den er slik at da bruker du faktisk kreditt-kortet ditt til å betale med, ikke penger som faktisk står på Paypal kontoen. Da må mottager av pengene faktisk betale mer i gebyr til Paypal, en relativt høy prosent faktisk, og det er det mange av dem som ikke liker. Hvis det er en slik overføring du har gjort, så vil det på din Paypal side stå om pengene er akseptert mottatt eller ikke. Er de ikke akseptert, så kan du kansellere overføringen. Er de akseptert så er det værre, da må isåfall mottaker sende dem tilbake til deg, eller det må taes opp med kundeservice til Paypal, som kan være en langdryg affære. Vegard Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Eddie123: Takker for svar! Dette er merkelige.Jeg har overført penger på denne måten i flere år.Har aldri vært problem. På min konto står det at overføringen er " Unclaimed".Hvordan kansellerer jeg overføringen? For å unngå å bruke mitt kredittkort som betalingsmåte,hva gjør jeg? Må jeg linke Paypal kontoen min opp til min bankkonto? Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Eddie123: Takker for svar! Dette er merkelige.Jeg har overført penger på denne måten i flere år.Har aldri vært problem. På min konto står det at overføringen er " Unclaimed".Hvordan kansellerer jeg overføringen? For å unngå å bruke mitt kredittkort som betalingsmåte,hva gjør jeg? Må jeg linke Paypal kontoen min opp til min bankkonto? Heisann. Nå har jeg ikke alt dette i hodet, det er en stund siden jeg gjorde det selv, men det var ihvertfall lett og finne, det er allt jeg kan si. For å unngå å bruke kredittkortet, så må det rett og slett være nok penger på Paypal kontoen. Penger kan du overføre enten via bankkontoen din, eller bruke kredittkortet ditt til å fylle opp Paypal kontoen. Vegard Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Jeg er ikke i stand til å finne en plass i Paypal,hvor jeg kan kansellere overføringa til selger. Må jeg kontakte banken min,og få stoppet den derfra? Nei,dette er nok en vrang selger.Har handlet på Ebay i mange år,og har alltid brukt visakortet gjennom Paypal.Har aldri overført penger fra min bank,til Paypalkontoen min.Det blir jo trekt direkte fra banken uansett. Får vente å se an selgers neste trekk Endret 11. april 2008 av lucky666 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Vil dei akseptere ein scanning av telefonrekning, eventuelt førarkort i tillegg for å bekrefte adressa mi? Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Vil dei akseptere ein scanning av telefonrekning, eventuelt førarkort i tillegg for å bekrefte adressa mi? Tviler. Paypal er ikke særlig serviceinnstilte/forhandlingsvillige. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg ringte de nå, og forklarte problemet mitt, og da sa hun at jeg bare skulle sende en regning, eller noe annet som kunne bekrefte adressen min.. Tok masse bilder av pakker og regninger osv.. Så, får håpe at det holder.. Jeg får jo ikke gjort noe annet enn det egentlig.. Service er ett fremmedord for de tror jeg.. Går glipp av auksjonen jeg vant pga dette også! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Eg sendte mail til selgar og forklarte saken så skulle dei halde pakken til eg fekk ordna PP-kontoen. Ta bilete var lurt, eg satt akkurat å lurte på kven eg skulle låne scanner av. Får rote fram nokre rekningar og litt sånt, skattepapirer går vel bra. Las i ein anna tråd at ein sendte inn telefonrekning samt førarkort og fekk det godkjent. Er berre å prøve til det går. Edit: Nokon som har gjort det her og kan informere om kor lang tid det tok frå du lasta opp bileter til det skjedde noko? For å låse opp kontoen må eg legge inn kredittkortinformasjon, men eg får ikkje lov å legge inn krediggkort når kontoen er begrensa. Kanskje eg kan gjere det når dei eventuelt har godkjent adressa. Edit2: Kontoen vart suspendert i august 2007, har det noko betydning? Det er så veldig enkelt med Ebay og kundeservice. Live Help er genialt, du har eit IRC-vindauga så du kan chatte live med kundestøtte i staden for å sende mail fram og tilbake og vente tre dagar på svar. Endret 11. april 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå