robert166 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hei. Kjem meg ikkje innpå konfigurasjonsida til modemet mitt.(10.0.0.138) Nettleser laster lenge og kjem ikkje fram til noko. Er eg nødt å vere kobla rett i modemet for å gjere det? koblings rekkefølge: vegg--splitter--modem--iptelefoniboks--trådøsruter/switch--dataen. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Det vil være en fordel å være kobla rett i modemet. Av egen erfaring har jeg noen ganger opplevd at det funker å være koblet gjennom en drøss av routere og andre ganger har jeg måttet koble meg direkte på modem. Lenke til kommentar
ZIEVEN Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Du kan prøve telnet! gå til Ledetekst og skriv "telnet 10.0.0.138" normalt er "admin" bruker og BLANK på passord når du er inne skriv "system reboot" og trykk enter se om dette hjelper. Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Det vil være en fordel å være kobla rett i modemet. Av egen erfaring har jeg noen ganger opplevd at det funker å være koblet gjennom en drøss av routere og andre ganger har jeg måttet koble meg direkte på modem. skal prøve dette. Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Har nå prøvd å koble modemet rett på pcen. Men får dessverre ikkje internett av en rar grunn og finner ikkje konfigurasjons siden Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hei. Dette kommer kanskje av at du må sette IP manuelt da adslmodem vanligvis ikke deler ut IPene sine. Sett IPen din til 10.0.0.144 feks med subnet 255.255.255.0 Grunnen til at du ikke kommer på internett kommer sannsynligvis av at det er routeren som tar seg av "dialinga" (tilkoblingen og innlogging). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Står routermodemet i bridgemodus? I såfall vil du ikke få kontakt med det. Står PC med fast ipadresse så må denne endres til 10.0.0.x Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Du kan prøve telnet! gå til Ledetekst og skriv "telnet 10.0.0.138" normalt er "admin" bruker og BLANK på passord når du er inne skriv "system reboot" og trykk enter se om dette hjelper. Off topic: Vet du hvor jeg kan finne kommandoer som fungerer på slike modem via telnet? Lenke til kommentar
ZIEVEN Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Du kan prøve telnet! gå til Ledetekst og skriv "telnet 10.0.0.138" normalt er "admin" bruker og BLANK på passord når du er inne skriv "system reboot" og trykk enter se om dette hjelper. Off topic: Vet du hvor jeg kan finne kommandoer som fungerer på slike modem via telnet? Prøv og skriv ? i telnet Google er også bra hjelp:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Joda, skal teste litt når jeg kommer hjem fra skolen i dag. Lenke til kommentar
steffen4567 Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Jeg får ikke til å komme til der du skal skrive admin og blank. når jeg skriver 10.0.0.138 kommer jeg bare inn på denne nettsiden. hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 (endret) Kommer du inn her på Diskusjon.no? Endret 13. august 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
steffen4567 Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 ja ja, det gjør jeg Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 OK, men man aner jo ikke hvilket oppsett du har eller noe som helst her. Hvis du taster inn http://10.0.0.138 i nettleser, så skal du ikke komme inn på http://diskusjon.no I såfall er det noen som har herpet maskinen din... Lenke til kommentar
steffen4567 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 ok nå kommer jeg innpå den, men hva er bruker navn og passord. Pc-en heter BENQ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Du finner instruks her: http://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå