Gå til innhold

Dual screen problemer - Den ene skjermen blir svart/grå/rosa

Aak1

Anbefalte innlegg

Ja. som tittelen sier så blir den ene skjermen svart, grå eller til og med rosa enkelte ganger. Det kan skje under oppstart, 10 sekunder etter windows load eller 10 minutter etter startup. Skjermen fungerer fint hvis jeg drar ut skjerm nr. 2. Men bare hvis jeg tar ledningen ut, det vil ikke hjelpe å bare deaktivere den. Den må faktisk kobles helt ut for at ting skal gå som normalt.

Øvrig info:

PC-en min er helt ny, og bygd selv.

Hovedskjermen har digital tilkobling(DVI), men skjerm nr.2 har en AVG tilkobling med en DVI overgang. (GPU'en har bare 2 DVI innganger)

- 32 bit Windows XP Pro.

- Club GeForce 8800GT

- Intel Quad Core Q6600

- Asus P5K PRO

Jeg bruker de nyeste driverene fra nvidia.com til GPU'en.

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme har skjedd med en skolepc før i tiden husker jeg. Problemet der var at kontakten fra pc til skjermen ikke satt godt nok i så de måtte stable bøker under kabelen for å støtte den opp.

Prøv å hold kabelen i forskjellige rettninger og se om du kanskje får kontakt.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å bytte om på skjermene? Og se om det da er skjermen eller skjermkortet som kobler ut?

Ja, jeg har det nå. Og jeg fant ut at det er bare hovedskjermen (den med DVI) som blacker ut. Mens den med AVG tilkobling funker. Men jeg tror ikke det er noe galt med skjermen, siden den funker greit når den står på alene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...