Gå til innhold

High-end alternativer til Z-5500

Anbefalte innlegg

God kveld folkens

Det er mye snakk om logitech's Z-5500 som gode surroundhøytalere for PC, men hvilke alternativer er det some finnes? Det må være andre som lager tilsvarende "high-end" PC lyd. BOSE har jo et sett men det er bare 2.1 lyd...

Kan man bygge seg en HTPC med OK lyd uten å ha ekstern forsterker, eller vil dette gi for dårlig lyd? Til PCen tenker jeg da å koble Z-5500 eller noe annet hvis det finnes.

Takk for hjelpen :-)

Mvh

Varg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva enn du gjør, hold deg unna BOSE. Er ingenting "high-end" med dem, kun hype og overprising. Ikke la deg lure av markedsførings-avdelingen, BOSE er en av de mest opphypedede lydmerkene som fins.

Og det skal nok ikke så mye til å få bedre lyd en Logitech anleggene; de spiller høyt med masse trøkk, men det er ikke det samme som god lydkvalitet. Du kan da se på Klipsch ProMedia GMX D-5.1, tipper de selger dem på audiocompaniet.no. Er langt ifra high-end, men litt bedre lyd. Selv vil jeg anbefale deg å se på ordentlige anlegg, feks. Dynavoice F-6 pluss denne forsterkeren.

Endret av dir3
Lenke til kommentar

enig med fyren over meg.

men annpå hvor mye du skal bruke på anlegg vill jeg si at hvis du har nok penger så spander på deg en Dynavoice M-65. er på samme hjemmeside som F-6 som er postet over. fikk 10/10 på lyd og bilde. men forsterkeren er vell et bra valg.

Men som sagt, kommer annpå prisklassen:) men de F-6 er utrolig bra de og!

Lenke til kommentar
enig med fyren over meg.

men annpå hvor mye du skal bruke på anlegg vill jeg si at hvis du har nok penger så spander på deg en Dynavoice M-65. er på samme hjemmeside som F-6 som er postet over. fikk 10/10 på lyd og bilde. men forsterkeren er vell et bra valg.

Men som sagt, kommer annpå prisklassen:) men de F-6 er utrolig bra de og!

Nja, har selv M-65 og vil ikke si at de egner seg noe særlig som PC-høytalere; er ganske store + de krever mer forsterkerkraft enn F-6.

Endret av dir3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...