THA NIZZE Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Yes, her er nok strøm! Punktvis: *Jeg går bak PC-en og skrur CMOS switchen ned. *En pipelyd kommer plutselig og jeg tenker "Faen, jeg glemte jo å skru strømmen av". Så skrur jeg først CMOS switchen tilbake og så strømmen. *Nå skrur jeg CMOS switchen opp igjen på reset og venter i 10 sek. *Deretter skrur jeg den tilbake. *Så setter jeg PSU kabelen tilbake og trykker på PSU knappen, da kommer det blåe snille lyset på. (En ting jeg alltid la merke til med denne PSU'en, det kom en svak knittring når jeg koblet PSU kabelen i PSU. Liksom som om du gnir to ledninger mot hverandre, bare veldig lavt. Har fungert før selvom.) *Nå skrur jeg på PC-en forann og lyset går. Jeg skrur så av PSU og griner dypt inni meg (Neida, men det var virkelig ergelig.) Og så går jeg opp trappen og skrur sikringen tilbake. *Når jeg prøver å skru på PSU uten noen andre ting i strømnettet i samme etasje skjer det samme, siden jeg trodde det var overspenning i etasjen. Der har du alt som skjedde. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Virker som Hovedkortet ditt har blitt defekt, i og med at du resetet CMOS mens du hadde strøm tilkoblet. Og når den pipelyden kom så koblet du av fort som mulig, det gjorde sikkert at hovedkortet ble defekt. Det som er merkelig er at PSU også har gått to ganger. Vansklig å si hva som er galt, men etter min mening virker det som hovedkoretet har tatt kvelden. Du får sikkert nytt hovedkort pga DOA! ;-) Lenke til kommentar
THA NIZZE Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Ja, nå tenkte jeg å dra ut på datakjeden for å få de til å gi meg all info om hva som er feil. Det koster 500kr, skal jeg gjøre dette og få gjort alt riktig eller ta sjansen på å sende inn både PSU og Hovedkort på RMA? EDIT: Drar om en time så om jeg fikk raskt svar hadde det vært bra! Endret 28. april 2008 av THA NIZZE Lenke til kommentar
Peat Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg vet ikke om Datakjeden gir deg noe bedre svar enn det du har fått her... Men de har sikkert en annen PSU de kan teste med og bekrefte om det er noe med hovedkortet eller PSUen din. Hvis det er PSUen kan du returnere den på RMA, og begynne å vurdere en annen PSU, i tilfelle PSU nr.3. går til H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå