Movieheart Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Noen her som kan anbefale en god besøksteller som jeg kan sette inn på siden min? Har lett litt rundt og alt det jeg har funnet har vært for dårlig. Enten så har de bare mulighet til å velge et sånn stygt utseende på telleren eller så koster det penger. Det jeg er ute etter er altså en teller som er i ren skrift, ikke noe stygt ala epler eller lignende, og så må det være gratis. Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Skal telleren telle antall treff (hver gang noen besøker) eller unikt (teller kun hver ip én gang)? Har du tilgang til PHP og mySQL? Endret 6. april 2008 av Goggen90 Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Den skal telle kun når noen besøker siden og ikke hver gang en side lastes. Jeg så noen tellere som kunne telle begge disse, men det er ikke så viktig siden jeg har en plugin som teller hvor mange ganger et innlegg blir vist. Jeg har tilgang til PHP og mySQL. Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Du sier den skal telle kun når noen besøker siden og ikke hver gang en side lastes. Da er det slik som jeg ser det tre valg: 1. Telleren plasseres på forsiden og oppdaterer databasen med +1 tall hver gang forsiden lastes. 2. Telleren teller hver IP maks én gang i halvtimen (eller mer/mindre). 3. Telleren teller kun hver IP én gang. Håper du kan velge et av disse valgene, det er rimelig lett å lage dette, men når du ikke spesifiserer 100% hva du mener er det veldig vanskelig å forstå hva du er ute etter. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Jeg syntes alternativ 1 passet best. Men kunne det ha blitt en kombinasjon av den og nummer 2 siden det sikkert er noen som er på siden min som er innom forsiden flere ganger mens de besøker siden min. Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Dette limes inn i f.eks phpmyadmin: CREATE TABLE `teller` ( `id` INT( 6 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY , `ip` VARCHAR( 15 ) NOT NULL , `timestamp` VARCHAR( 60 ) NOT NULL ) ENGINE = MYISAM ; Denne koden kan settes inn på alle sider om du vil, den teller kun hver IP én gang pr. 30 minutter (kan justeres i toppen) <?php // Kodet av Nils Ree, 6. april 2008 :) $forsinkelse = 30; // Forsinkelse i minutter // Script variabler $fs = $forsinkelse * 60; $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $tabell = "teller"; $time = time(); $time1 = time() + $fs; // Legg til tilkobling og valg av database her om det ikke er inkludert fra før. //$link = mysql_connect('host', 'brukernavn', 'passord'); //$db_selected = mysql_select_db('databasenavn', $link); $sporring = "select ip, timestamp from $tabell where ip='$ip' and timestamp > $time"; $resultat = mysql_query($sporring); if(mysql_num_rows($resultat) == 0) { $sporring = "insert into $tabell set ip='$ip', timestamp='$time1'"; $resultat = mysql_query($sporring); if($resultat) { echo("<!-- Teller oppdatert! -->"); } } $teller = mysql_fetch_array(mysql_query("select count(*) as i from $tabell")); $teller = $teller['i']; echo "Antall besøkende: ".$teller; ?> Om du vil vise telleren et annet sted på siden legger du til dette: <?php // Legg til tilkobling og valg av database her om det ikke er inkludert fra før. //$link = mysql_connect('host', 'brukernavn', 'passord'); //$db_selected = mysql_select_db('databasenavn', $link); $tabell = "teller"; $teller = mysql_fetch_array(mysql_query("select count(*) as i from $tabell")); $teller = $teller['i']; echo "Antall besøkende: ".$teller; ?> Og setter en // fremfor echo "Antall besøkende: ".$teller; i det første scriptet Endret 6. april 2008 av Goggen90 Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Hva mener du med phpmyadmin? Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Det er det meste brukte web-baserte mySQL administreringsvertøyet i dag. Om du ikke har tilgang til det kan du legge til tabellen ved hjelp av en PHP fil (som du bør slette i etterkant). <?php // Legg til tilkobling og valg av database her om det ikke er inkludert fra før. //$link = mysql_connect('host', 'brukernavn', 'passord'); //$db_selected = mysql_select_db('databasenavn', $link); $resultat = mysql_query("CREATE TABLE `teller` ( `id` INT( 6 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY , `ip` VARCHAR( 15 ) NOT NULL , `timestamp` VARCHAR( 60 ) NOT NULL ) ENGINE = MYISAM;"); if($resultat) echo "Fullført!"; else echo mysql_error(); ?> Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Ok... Men saken er slik at jeg bruker wordpress på siden min. Er det da nødvendig å lage en slik fil. Er ikke helt sikker på hvor jeg skal legge den da. Det jeg har tenkt med scriptet er at det skal legges i en fil som heter bottom.php, den inkluderes i alle sidene på siden min. Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Du trenger ikke lage en slik fil nei. Om du legger alt i kode taggen under "Denne koden kan settes inn på alle sider om du vil, den teller kun hver IP én gang pr. 30 minutter (kan justeres i toppen)" skal det fungere så lenge du har opprettet tabellen på forhånd (enten via phpmyadmin eller det scriptet jeg skrev sist). Husk å fjerne <?php og ?> fra scriptet om det allerede eksisterer før og etter der du legger til scriptet i bottom.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå