fantomet-walker Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) PC-en har funket utmerket i lang tid. Men i dag ved oppstart, der maskintype-logoen dukker opp i 2 sec, stopper den opp. Litt usikker om den teller opp all ram'en. Jeg har en blå strek som indikerer hvor langt den er kommet. Den stopper halvveis. Testet å resette bios, ved å ta ut batteriet på hovedkortet. Fant ikke en jumper. Batteriet var ute i 3 timer, så bios burde vært resettet. Jeg kommer heller ikke inn i bios. Jeg har 3 rambrikker, 2mbs tilsammen. Tok ut 2 brikker og kjørte ny oppstart. Gjorde det med alle brikkene. Indikatoren stoppet uansett hva brikke jeg hadde i. Det kom heller ikke noe pipelyd, som forteller om ram'en er kaputt. Koblet ut harddisken jeg har OS på, og testet med en annen. Maskinen ville heller ikke starte med den harddisken. Kan hovedkortet være ødelagt, eller er det noe annet jeg kan gjøre for å sjekke hva som er galt ? Endret 6. april 2008 av fantomet-walker Lenke til kommentar
Minozx Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Har ikke noe annet svar enn å sende den inn til reperasjon. Lenke til kommentar
fantomet-walker Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Nå funker den igjen. Jeg dro ut kontaktene, en og en med restart, på hd, lydkort, cd stasjoner for å sjekke om det var en av dem som klikka. Ikke noe forandring. Mulig jeg ikke gjorde riktig når jeg resettet bios. Prata med en kar, som sa jeg måtte ta ut batteriet, plugge i strømmen, og starte pc. I det jeg hadde trykket på startknappen, og pc startet opp, skulle jeg ta ut strømkabelen kjapt. Da tømmes hovedkortet for strøm. Inn med batteriet igjen. Testet å komme inn i bios, og kom inn.Resettet den igjen, default, og alt funket. Lenke til kommentar
the_masked_cow Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Sende inn til reperasjon er siste utvei. Du kan prøve å feilsøke: prøve å plukke ut deler, teste ut forskjellige kombinasjoner osv. Om du har tilgang til andre deler som matcher ditt hovedkort, så kan du teste for å finne hvilken del som er/kan være kaputt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå