TomFreddy Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 heihei...... jeg har akkurat kjøpt meg en seat ibiza 2000 mod. tenkte da at jeg skulle sette på noen kule dekk og felger! jeg har ikke peiling på en dritt når det gjelder hverken bil eller dekk og felg:) men jeg ser dere bruker masse tall når dere beskriver dekkene, hva betyr de tallene egentlig? i vognkortet mitt så står det 155/80 R 13, std felgdim 5J, min li 76, min innpress 38 mm, maks sporvidde 1429 mm og 1394 mm, min hast Q. hva betyr alt dette? jeg er egentlig bare ute etter noen kule felger og kanskje litt breiere hdekk hvis det er mulig. regner med det er litt kulere med breiere... hvor store dekk kan jeg egentlig ha på bilen? er det noe positivt/negativt med stor/liten bredde på dekka? jeg har jo dekk som fulgte med bilen, kan jeg sette felg på dem eller går det ikke ann å bytte felgen på et dekk? hva må man egentlig ut med sånn ca? noen ting jeg lurer på.......... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 heihei...... jeg har akkurat kjøpt meg en seat ibiza 2000 mod. tenkte da at jeg skulle sette på noen kule dekk og felger! jeg har ikke peiling på en dritt når det gjelder hverken bil eller dekk og felg:) men jeg ser dere bruker masse tall når dere beskriver dekkene, hva betyr de tallene egentlig? i vognkortet mitt så står det 155/80 R 13, std felgdim 5J, min li 76, min innpress 38 mm, maks sporvidde 1429 mm og 1394 mm, min hast Q. hva betyr alt dette? jeg er egentlig bare ute etter noen kule felger og kanskje litt breiere hdekk hvis det er mulig. regner med det er litt kulere med breiere... hvor store dekk kan jeg egentlig ha på bilen? er det noe positivt/negativt med stor/liten bredde på dekka? jeg har jo dekk som fulgte med bilen, kan jeg sette felg på dem eller går det ikke ann å bytte felgen på et dekk? hva må man egentlig ut med sånn ca? noen ting jeg lurer på.......... Jeg hadde selv en 2001 Ibiza 20VT. Den hadde jeg 215/40/16 på, det var ikke noe problem. Du får plass til 17" på den bilen uten å måtte gjøre noen inngrep. Lenke til kommentar
TomFreddy Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Er det ok å stikke på sharif å la dem fikse alt for meg? eller blir jeg rundlurt da? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Er det ok å stikke på sharif å la dem fikse alt for meg? eller blir jeg rundlurt da? Hvordan tror du Sharif har fått 20 mill i formue og en krasjet Koenigsegg? Rundlure sånne som deg ... Men jeg er skeptiskt til hele prosjektet. Seat Ibiza er blant de kjedeligste bilene som finnes. Tror ikke det hjelper med et par aluminiumsfelger. Men det er dine penger og har du lyst har du lov. std felgdim 5J, min li 76, min innpress 38 mm, maks sporvidde 1429 mm og 1394 mm, min hast Q. 5J = 5 tommer bred felg li 76 = 400 kg bæreevne innpress = avstand mellom felgens senter og innfestingen (sett forfra) sporvidde = bilens bredde, målt mellom dekkenes midtpunkt Innpress: Endret 8. april 2008 av spøkelse Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Men jeg er skeptiskt til hele prosjektet. Seat Ibiza er blant de kjedeligste bilene som finnes. Tror ikke det hjelper med et par aluminiumsfelger. Men det er dine penger og har du lyst har du lov. Synes du denne bilen er en av de kjedeligste som finnes? Fullt skinninteriør, 200-ish HK og 0-100 på 6,2 sekunder (på tørt føre vel å merke ) Poenget mitt er at Ibiza ikke nødvendigvis er kjedelig. Kvaliteten er dog veldig laber. Lenke til kommentar
TomFreddy Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Men jeg er skeptiskt til hele prosjektet. Seat Ibiza er blant de kjedeligste bilene som finnes. Tror ikke det hjelper med et par aluminiumsfelger. Men det er dine penger og har du lyst har du lov. Synes du denne bilen er en av de kjedeligste som finnes? Fullt skinninteriør, 200-ish HK og 0-100 på 6,2 sekunder (på tørt føre vel å merke ) Poenget mitt er at Ibiza ikke nødvendigvis er kjedelig. Kvaliteten er dog veldig laber. Jeg hadde ikke planer om at dette skulle bli en disse bilen min tråd........ men takk for hjelpa jeg fikk ps hvor mange tommer er det på felgene på bildet? Endret 8. april 2008 av TomFreddy Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 16 tommer, med 215/40 dekk. Lenke til kommentar
JokkeOnO Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 16 tommer, med 215/40 dekk. Takk, det kledde bilen bra det:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå