CastorFiber Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Fikk min i dag. Den låter akkurat like grusomt som jeg husker originalen gjorde. Takker så masse til Henriko2 for tipset. Lenke til kommentar
Henriko2 Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Fikk min i dag.Den låter akkurat like grusomt som jeg husker originalen gjorde. Takker så masse til Henriko2 for tipset. Hehe, ikke no problem ^^ Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Da har jeg fått min også! Hehe kul sak! Prøvde den nettopp gjennom effektene og ampen, ganske fett. Jeg har en oktavpedal, så looper jeg et par basslinjer på delaypedalen, og spiller oppå det. Og det jeg oppdaget, var at stylophonen faktisk feeder!!! er tydeligvis en mik av en eller annen type i den. Så vha EQ og fuzzen kan man bende feedetonen opp og ned. Dette synes hvertfall jeg er ganske moro! Lenke til kommentar
njalme Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hvordan skiller man en Original Stylophone fra en Original Stylophone....? De nye stylophonene heter riktig nok Original Stylophone (disse med mp3 innganger etc..) men er IKKE originale med tanke på oppbygning. Lyden er kvass i forhold til de gamle og Originale versjonene. Det blir som å sammenligne LP med CD. De fleste som driver med denne musikk spesiserer derfor at man MÅ få tak på en gammel versjon for å få lyden riktig. Jeg lurer bare på hvordan man skiller A fra B :S Anyone? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Ta et googlesøk. Der finner du flere som samler på sånne, og som diskuterer i detalj alle de forskjellige versjonene. Det finner mange fler variasjoner enn to. De gamle har helt sikkert ikke mp3- inngang.. Eller så tror jeg lite på at det er så veldig stor forskjell på de to utgavene. La gå at det er mindre diskant i den gamle, men hvis du skal spille inn noe sammen med noe annet, så er det da bare å rulle av litt EQ på opptakeren på den kanalen du bruker på stylephonen. For de fleste av oss er nok forskjellen bare for veldig spesielt interesserte .. For å være ærlig har jo dette fint lite med "vintage synth" å gjøre uansett. Det er en billig, kjip tonegenerator, med verdens enkleste måte å trigge toner på. Det er jo det som gjør den så morsom! Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Fy faen, dette er ett av de kuleste instrumentene jeg har sett! Går den på batterier eller må man ha strøm fra veggen? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Den bruker vanlige AA- batterier. Husker ikke hvor mange i farten, en tre- fire stykker, tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå