Gå til innhold

Hvordan overbevise far om å oppgradere PC?

Khaffner

Anbefalte innlegg

Mulig dette er et idiotisk emne, og jeg vet ikke om dette er riktig kategori for slike emner engang.

Anyways, Vi har hatt en stuepc i 3-4 nå som er utdatert. kjappe spesifikasjoner: AMD Athlon 64 3200+ 2GHz, 1GB DDR RAM, GeForce 6200, Dette Hovedkortet, 200GB Harddisk, og et Satelitt-Tv-kort, og XP Home Edition SP2

Dette er galt med PC-en (i mine øyne):

-HD-video er veldig dårlig/svakt

-Lang oppstartstid

-TV-titting gjennom TV-kortet hakker litt øverst på bildet uansett kanal.

-Ikke fremtidsrettet

-Viften på hovedkortet durer

Problemet er at faren min ikke ser noe som helst galt i PC-en, unntatt støyen. Han er ikke interessert i å kunne se på HD-video selv om vi har TV som er HD-klar. Oppstartstiden plager ikke faren min, da han har mange andre PC-er med lengre oppstartstid. Økonomien tillater en oppgradering, og jeg tenkte noe ala dette.

Hvis det var snakk om bare en komponent ville det ikke vært noe problem, men i dette tilfellet må så og si ALL innmat byttes ut.

Jeg må innrømme, jeg vil hovedsakelig oppgradere bare for å få bygget en pc, SÅ kommer de tekniske fordelene.

Kjære utspekulerte forumbrukere, hvordan kan jeg overbevise faren min om at det er på tide å oppgradere PC-en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fjern en eller anna komponent, så faren din tror PCen er ødelagt, og da MÅ dere ha ny. :p

Den holder ikke, han har drevet med PC-er hele livet og skjønner fort hva som er galt ;) Men takk for godt tips :)

Og angående støyen, den er ikke plagsom da den går bort så snart PC-en er litt varm. Er nok bare et par slitte kulelagre som utvider seg til riktig størrelse når PC-en er varm vil jeg tro

Lenke til kommentar

Det er ikke det som er greia. Jeg har 3 PC-er og grei økonomi. Den PC-en det er snakk om er for alle og hele familien som alle ser tv på, og jeg synes den trenger en aldri så liten overhaling til glede for flere enn bare meg

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Sier han nei med engang du spørr han, eller er han i tvil?

for da kan du på en eller annen måte prøve og overbevise han om at dere trenger det ;)

Jeg har spurt om han har lyst på muligheten for HDTV, og da ble svaret "nei, vi trenger det ikke"

Jeg har spurt om hvor mye han var villig til å betale for en sterkere, framtidsrettet, stille pc og svaret ble " ingenting, den fungerer til vårt formål"

MAO han virker veldig bestemt, han trenger bare å forstå at den må oppgraderes. Og det er her dere kommer inn. Hvordan skal jeg få han til å forstå det?

Lenke til kommentar
Kan jo prøve å vise ham hvor fint HD-film er?

Det bryr han seg lite om, vanlig DVD-kvalitet er nok i massevis for ham, og det går greit på den PC-en

Tror han faren din er temmelig lik min :p I stua har vi en TV som ble kjøpt i -81 og det er først nå han har begynt å tenke på å bytte den ut.

En annen ting du kan gjøre for å bytte ut Pcn kan være å overbevise de andre i familien. Sikkert lettere å presse ham når du har flertallet med deg ;)

Lenke til kommentar

Du er jo faktisk heldig! Pappa holdt fast på en gammer pentium 1 uten mmx, hele 133mhz - og han byttet den først i fjor :p

Men prøvd CoreAVC for HD-video? Jukser ved dekoding, men burde klare seg med 3200+ - selv om f.eks ffdshow burde klare ihvertfall 720p med den maskinen...

Lenke til kommentar

det er bare jeg og pappa som bor i dette huset, så noe flertall blir vanskelig å få med seg. Jeg viste han en film i 1080p som hakket HELE tiden og var helt blurry, men på skolepc'en min funket det glimrende. Det var nok en liten eye-opener, men han sier han ikke har behov for det.

Ja, jeg har nok et luksusproblem med den PC-en :roll:

Lenke til kommentar

Gjør noe alà dette:

WifeAdapt eller noe i den duren heter det:

Ta faren din med på en PC'shappe eller vis han på nettet.

Vis han dyre deler først som du aldri uansett ikke kjøper, feks nVidia 9800 til 5k (tar litt vell hardt i nå), han sier blankt "NEI, ikke faen" eller noe i den duren. Vis han da noe mer rimeligere, feks et 8600GT kort eller annet. Slik jobber du deg nedover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...