Gå til innhold

Gratisspill til Linux og Windows (mange støttet i Mac)

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

Kanskje vi kan prøve å få litt liv i denne tråden igjen? Har ikke så mange tips og info om spill jeg vil anbefale, men på www.abandonia.com finner man massevis av abandonware o.l wink.gif

..

Eller forresten jeg vil anbefale 2 spill fra nevnte side:

Dragonsphere - point & click

STORY

Dragonsphere is an adventure game made by MicroProse in 1994. Watch the intro to learn about the evil Sorceror Sanwe arriving in the land of Callahach. The King took his son Callash (you), and his Royal Wizard Ner-Tom on a quest to imprison Sanwe within a forcefield. However, Sanwe is a powerful sorcerer, and the forcefield will not hold him forever. So Ner-Tom created the Dragonsphere - a globe that represents Sanwe's status. As long as the Dragonsphere is intact, then the kingdom is safe.

But that was 20 years ago. Now you (Callosh) have grown up, and you have been crowned King. The Dragonsphere is cracking, and Sanwe is breaking free from his prison. He is seeking revenge for his imprisonment, and only you can stop him. The fate of the kingdom lies in your hands now - you MUST defeat Sanwe before it is too late. Explore all the lands in your kingdom in order to reach Sanwe's tower, and then stop him before before he regains full power. Can you destroy the evil Sanwe once and for all, or is your kingdom doomed forever?

There is an interesting plot twist in this game, which I did not expect. I won't tell you what happens - I'll let you find that out for yourself. But I will say that defeating Sanwe is only half the battle.

Alien Carnage - Halloween Harry - platform/action

In Alien Carnage you play a character called Harry, equipped with a jetpack and a flamethrower. The planet is under attack by an alien force and they are turning humans into BRAINDEAD ZOMBIES! Your mission is to go through the many levels, saving hostages and kicking zombie behind! The game was Apogee's first VGA platformer. Levels feature zombies, aliens, spikes, safe points, hostages, elevators and weapon dispensers. You have to find all the hostages (the women and men covered in slime) and then enter the elevator, which marks the end of the level.

The game features a wide variety of weapons. You acquire these through weapon dispensers. They include the photon blaster, mini-nuke, missiles, and the almighty OMEGA Bomb. Every time you kill enemies, they drop some credits. With these credits you can buy weapons/ammo. The better a weapon, the more money it costs. Tip: Slimy things keep dropping credits (unlike zombies). Move far away from the slime/green squid thing, and then come back. Kill it, and you get another credit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Sånn, da har jeg endelig internett igjen :)

Skal sjekke ut de spillene og siden du nevner.

@II millenium II:

Er ønskelig (om jeg skal legge de til i post 2, 3 eller 4) at de er fullt støttet, men enkelte spill som er gratis og kun funker til Windows har blitt nevnt i første posten. Uansett om spillene ikke når kriteriene for å bli lagt til i post 2, 3 eller 4, kan tråden gjerne for min del benyttes som en diskusjonstråd rundt spill som er gratis generelt.

Så om du ønsker å komme med tips for andre som titter innom denne posten er det bare å skrive uavhengig om de kun er støttet i et OS, kommentarer rundt de spillene som allerede er nevnt i de første postene, tips til spill som er støttet for minimum Windows og Linux (aller helst også OS X i tillegg til disse), eller nyheter som kan ha en stor betydning rundt dette (som f.eks: http://www.linuxgames.com/archives/9374 ) som spillfrelste kan ha interesse av å lese er det bare å poste.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Har ikke vært innom her på måneder, og har ikke fått med meg de siste postene som har dukket opp her før nå da tråden ikke ser ut til å ha kommet øverst i "mine innlegg".

EDIT: Tråden har ligget nokså død i det siste, men føler at mesteparten som er nevneverdig er tatt med. idTech4 er antatt å bli gitt ut som åpen kildekode i år, og det kan nok bringe frem et par nye prosjekter.

Noen indikasjon på hvilke spill som fungerer i Win 7?

Alle fungerer iallefall i Windows generelt, og Windows 7 har vel noen bakoverkompatibelgreier?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg får ikke noen av spoilerne til å fungere :mellow:

men på www.abandonia.com finner man massevis av abandonware o.l
Er dette lovlig? F.eks. "Indiana Jones and the Fate of Atlantis" kan du laste ned gratis på abandonia, men koster 4 Euro på steam.

Er visst ikke mulig å laste det ned fra abandonia, det var en "buy it" link der som ledet til steam :blush:

Endret av Snurrefille
Lenke til kommentar

Et par oppdateringer rotet det til for et par år siden. Det tok en god del timer å sette opp alle kategorier, legge til bilder til alle spillene, og legge til tekst. Orker ikke å fikse på det igjen. For en liten stund siden begynte jeg å sette sammen en nettside med samme oversikt i en litt annen innpakning, men ble litt glemt etter eksamen og ferie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...