Gå til innhold

Hjelp til PivotChart i Excel - lage et fortløpende PivotChart

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk hjelp til denne problemstillingen for kort stund tilbake. Funket ikke med en gang, men den siste uka har jeg fiklet mer med PivotChart i Excel 2007.

Nå har jeg endelig fått det til å funke nøyaktig slik jeg ønsket det skulle gjøre, og jeg kan se kvartalsresultater, ukesresultater etc.. bare ved å velge utifra et filter. Men nå er det et siste steg som står igjen:

1) Nå har jeg fått markert alle de dataene jeg allerede har lagt inn i Excel, og jeg får laget et PivotChart av dette. Men problemet kommer når jeg markerer celler som det ikke ligger noe data i enda. F.eks. nå til uka, siden jeg ikke vet hvordan aksjene mine ser ut i fremtiden :) .

Men når jeg da markerer kolonne A, B og C (A = dato, B = Oslo Børs index, C = depotverdi), så oppstår det et problem. Siden jeg har lagt inn datoene for resten av året i kolonne A, så er B og C tomme siden jeg fører inn disse dataene hver morgen. Derfor skjer det en eller annen feil i PivotChart og PivotTables, og det er umulig å få laget et skikkelig diagram. Så fort jeg kun markerer de cellene jeg allerede har tall i, så funker alt i skjønneste orden.

Det å fylle ut data fortløpende i vanlig diagram funker aldeles strålende, så hadde håpet at dette gikk an i PivotChart også.

EDIT: Til opplysning, så er feilen det at under verdier i PivotTabellen, f.eks. "Antall av Depotverdi", så står det bare et 1 tall i hver celle nedover når jeg markerer celler jeg ikke har data for. Det står altså bare 1 tall i hele PivotTabellen. Når jeg markerer kun celler jeg har data i, så står det den riktige verdien.

EDIT 1: Foreløpig løsning er å fylle ut hver tomme celle fremover i tiden med tallet 0. Da får jeg til å funke, og så lar jeg kun PivotTabellen vise datene "hittil i år" f.eks. Er dette den eneste løsning på problemet mitt?

Endret av theportable
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...