dimdal Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Hei, Jeg ser at fra og med opptaksåret 2009/2010 har UiO lagt ut informasjon om at kravene til informatikk bachelor vil endres: http://www.uio.no/studier/opptak/kunnskaps...pptakskrav.html Jeg har planer om å ta 2MX og 2FY som privatist til våren, og så søke meg inn på et av de studiene som fra gammelt av krevde 2MX og/eller 2FY i 2009. Er det slik at jeg får godkjent 2MX, selv om kravene sier "Matematikk R1"? Det kan jo ikke være slik at man må ta opp alle de nye fagene fra kunnskapsløftet for å kunne studere, eller? Marius Endret 6. april 2008 av dimdal Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Ok, jeg fikk faktisk et tips på telefon fra en bekjent rett etter denne ble lagt inn. Jeg kan legge inn det jeg finner ut slik at tråden kan være til nytte for andre: Endringer for søking og opptak 2009 - Samordna Opptak Krav om matematikk 2MX blir vidareført som krav om matematikk R1 Krav om 2FY blir vidareført som krav om Fysikk 1 Dette betyr vel egentlig at vi som har, eller har tenkt til å ta, 2MX og 2FY får dette godkjent som R1 og Fysikk 1 etter kunnskapsløftet. Men igjen så står dette under: For studium der det ikkje er endringar, vil søkjarar som fylte krava med fag frå Reform94 òg vere kvalifiserte i 2009. Det kan kanskje se svart ut allikevel, hva menes med endring? Endret 6. april 2008 av dimdal Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 2MX skal tilsvare 1R i den nye reformen, så tar du 2MX tilfredstiller det kravet om 1R. Skal ikke være noe problem der. Eneste problemet er at de realfagspoengene du eventuelt har nå ikke vil gjelde til 2009. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Ja for de som har fordypningspoeng og/eller realfagspoeng i kjemi, biologi og noen fag til vil jo miste endel poeng i 2009, men det gjelder jo for alle, unntatt trinnet som går ut fra VGS med kunnskapsløftet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå