corge Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Jeg lurer på om noen vet hva kravene er for å få innvilget søknad om pistol av grov kaliber (> .22). Jeg har plettfri vandel. Jeg er medlem av min lokale pistolklubb. Jeg har fått innvilget søknad om .22 kaliber og eier allerede en .22 pistol. Hva gjør en så for å få lov å kjøpe f.eks. 9 mm? Siden det koster ~800 kr å søke vil jeg helst ikke søke uten å vite hva kravene er på forhånd. :-) Endret 6. april 2008 av corge Lenke til kommentar
maedox Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg vil jo tro at pistolklubben kan hjelpe deg med søkeprosessen. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 ja folka i klubben kan fortelle deg hvordan man best bør vinkle søknaden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 For å få lov til å kjøpe 9mm vil jeg tro du trenger å ha en del stevner du kan dokumentere og at du har vært medlem en liten stund. Å få innvilget søknad om .22 cal er noe som nesten alle som har vært medlem av pistolklubb i 6 mnd kan gjøre. 9 mm er vanskeligere. Som andre har nevnt så kan pistolklubben din fortelle deg mere om dette. Jeg skal på kurs igjen førstkommende tirsdag så jeg kan høre hva han har å si om dette. Har du vært medlem lenge? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Ekke helt sikker, men du må ha ett visst antall stevner i året der du bruker denne pistolen + et medlemskap i en skytterklubb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå