Eivind218 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hei, Er 12 år, Snart 13.. Vi har begynt å bruke pc' til arbeid på skolen nå, Og i siden jeg snart skal begynne på ungdomskole hvor jeg er 70 prosent sikker på at jeg får beskjed om å få egen berbar Pc. Tenkte at jeg skulle kjøpe en selv fort som mulig så jeg blir vent til den, Jeg står mellom 2 PC-er. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344029 Komplett.no - Lenovo N200 15.4"WXGA,Cel M530, 1.5 GB,120GB,DVD±RW,WLAN/BT,VHB og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346531 Komplett.no - HP Pavilion dv9790 17"WXGA+,Go8600M GS, T7700,4GB,500GB,HD DVD,WLAN/BT,tuner,VHP Den nederste er bra for meg fordi den har mye ram, Stor skjerm( bra til film ) Stor HD. Den øverste er nå grei nok.. blir 2,5 gb ram for meg... har vurdert HP'en fordi den har litt mer design syns jeg. Men kan uten problemer ta Lenovo'en. Forresten; Vil det være bortkastet å kjøpe hp'en`? Men pointe; Hvordan kan jeg tjener penger til HP'en? ( 14 tusen ). Jeg har fått jobb av mamma og pappa som jeg tjener 5 tusen på, men den må det være fint vær ute av. Så det blir en sommerjobb. Noen som har andre forslag til hva jeg skal gjøre? Har prøvd å finne noen som vil kjøpe enkle php-scripts. Men finner ingen .. Noen som vet om et sted jeg kan finne noen som vil betale for noe sånnt? Feil forum? Vær så snill og flytt den Takk! Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Det er få som gir weboppdrag til tolvåringer. Jeg anbefaler deg å gjøre som tolvåringer flest: Sykle med aviser, gjøre tjenester osv. Det er enklest. Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Hei.. Har prøvd å sykle med avisen, Det var et rent helvete, Fikk for mange aviser, For lite penger (200 kr på ca 400 aviser). Dårlig vær o.l Tjenester har jeg begynt med men blir betalt så lite, som f.eks klippe gresset, får kanskje en hundrings vær gang, men gresset gror jo ikke så sjukt kjapt.. ( Noen som vet om et spesielt bra triks ? ) Lenke til kommentar
B25S Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Det er ikke lett å tjene penger, det er ikke slik at man knipser - og vips der har vi 14 000 kr! Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Det har jeg skjønt Har dessverre akkuratt bruk opp mine andre tusenlapper på en PSP som jeg lenge har hatt lyst på.. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Du må spare penger skjønner du. Du trenger ikke å kjøpe en dårlig PC til 14 000 kr heller. Kjøp heller en Macbook, den er bedre og flottere for deg. Skjermen er jo liten, men det gjør den nokså praktisk når du skal bruke den på skolen. Edit: Du kan også låne penger av foreldrene dine. Dvs. betaler tilbake 500 kr i måneden. Det pleier å fungere. Endret 6. april 2008 av asbjohor Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Du må spare penger skjønner du. Du trenger ikke å kjøpe en dårlig PC til 14 000 kr heller. Kjøp heller en Macbook, den er bedre og flottere for deg. Skjermen er jo liten, men det gjør den nokså praktisk når du skal bruke den på skolen. Edit: Du kan også låne penger av foreldrene dine. Dvs. betaler tilbake 500 kr i måneden. Det pleier å fungere. Har spørt foreldrene mine, Fikk nei derifra.. Eller, Delvis nei.. De skulle kanskje låne meg halvparten. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Takk Zeph, Var litt usikker hvor den skulle .. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Syns det å klippe gress var en fin idé. Det trenger absolutt ikke å være noe fint vær for at det skal gå an (så lenge ikke gressklipperen lager spor i jorden). Og gress bør klippes ganske ofte...ca 1 - 2 ganger per 14. dag fra mai en gang og til det har sluttet å gro en gang ut på høsten. Det er også andre ting enn gressklipping du kan tilby deg å gjøre. Klippe hekker, beskjære trær/busker (her skal du riktig nok ha litt mer peiling enn hva mange tror er nødvendig, men så lenge de du gjør det for ikke vet bedre så går det jo greit), gjødsle, vanne om nødvendig (ikke i verste solsteiken), luke osv... Endret 6. april 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Har funnet en jeg vil kjøpe macbook av, ( er macbook en egen type PC? :S ) som har foreslått mange ting jeg kan gjøre, Jeg gjør småjobber for mamma oh pappa. Men han foreslo at jeg skulle jobbe på en matvarebutikk/Mcdonalds 2-3 ganger i uken, 4 timer. Hvor skal man evt. spørre? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Ring! Men du burde helst vente til du blir 13 år. Lenke til kommentar
Elvorn Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Husker jeg fikk jobb som reklamebud da jeg var 12 år. Men det var en temmelig dårlig betalt jobb. Men litt penger er bedre enn ingen penger. Angående butikk/mcdonalds bør du vel være litt eldre. Men det skader ikke å ta kontakt med butikkene og spørre Lenke til kommentar
B25S Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Jeg er 13 år og har tjent store summer på mange tusen kroner ved å jobbe på matvarebutikk. Er du flink nok, så skal det ikke skade å ansette billig arbeidskraft til nippet under hundrelappen timen. Ta kontakt, det er mange bedrifter som kunne trengt litt hjelp med å rydde hyller å få inn varer. MacDonalds kan bli vanskeligere. Om du ser ut som en unge, og ikke bærer preg av å være ungdom og/el. i puberteten; da er det ekstremt vanskeligere å få seg en bitteliten jobb. Til sommerjobb anbefaler jeg deg å få deg en malerjobb til å f. eks. male et hus, en jeg kjenner malte hele sommeren, og tjente mange tusen kroner. Snakker ikke om beløp på f. eks. 10 000 kr, dobbelt og gjerne en slant ekstra. Snakk med folk. Kanskje de kan sette deg til noe, for en rimelig penge? Selv så liker jeg ikke at folk driver med "barnearbeid", og lar unger gjøre jobben for kun 40 kr timen elns. Du burde ha 75 kr MINST. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Er vanskelig å få seg jobb når man er så ung, det skal man ikke komme bort fra. Tror det letteste er å gjøre som Arbakadarba fårslo, å gjøre småjobber for folk. Du kan jo også prøve å få deg jobb på en matvarebutikk når du blir 13, sjansen for å få jobb er liten hvis man ikke har kontakter. Hvis du får det kommer du til å ha en lønn på 88,48 kroner timen . Du må også huske at 14 000 er en god del penger og det kommer sikkert til å ta et år å spare til. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 oppvask hjelp på en restaurant , har hatt mange 13 åringer i opplæring de sisste årene der jeg jobber, jobbe fre-søndag , hver uke, blir fort 5K i mnd Lenke til kommentar
TorshovGT Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) En god måte å tjene penger på er som følgende. Linker fjernet da de så ut til og inneholde referral links. Endret 18. april 2008 av agvg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå