Gå til innhold

Hva betyr aktiv eller passiv FSB?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er klar over at det er servere ja. Men det betyr altså bare at man får med forskjellige kjøleløsninger i boksen? Det er ingen fysisk forskjell på dem? og Heller ikke slik at en type gir fra seg mindre varme enn en annen?

EDIT: leste litt på den sida, og når det gjaldt gamle Xeon (P4), så er det akkurat likt, det er bare kjølinga som er forskjellig.

Takker for svar :) (Nytta ikke å søke på netet heller, jeg trodde det hadde sammenheng med FSB, men kunne ikke forstå at jeg aldri hadde hørt om det før, hehe)

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Jeg har ikke så fryktelig mye peiling på servere......

Det skal ikke være noen fysisk forskjell på selve prosessoren. Eksempel Begge vil derfor avgi det samme.

Regner med det stemmer med nyere prosessorer, men skal ikke være skråsikker.

Xeon Multicore 5000 Sequence Processors

Xeon 5000/5100 are two-way dual-core processors. All have EM64T Technology (Intel 64 Bit) and Intel® Virtualization Technology. Xeon 5300 Are quad-core (QC) two-way processors. Note on heatsink types: (see this picture also)

1U Passive / 2U+ Active combination = This is a standard copper heatsink with a fan on top, the fan can be removed to add make it 1U passive for 1U rackmount

2U Passive = This is a 2U size copper heatsink with no fan that is used in Intel and Supermicro 2U rackmounts AND with tower cases that use a processor air duct such as Intel SC5400 or Supermicro 7045 series

lenke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...