Nabbetuzz Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Som emnetittelen sier, lurer jeg på om jeg skal velge Canon 450D eller Nikon D200? Min far har et Nikon D200++, som jeg er vant til å bruke. Så fordelen med å velge Nikon kamera er jo at jeg kan låne litt av hans utstyr. Mitt budsjett ligger på ca 10000, så om jeg velger Canon 450D vil jeg få bedre optikk, en om jeg velger D200. Jeg ser at 450D har 12.2 Megapiksler, mens D200 bare har 10.2. Teller det mye på bildekvalitet? Satt pris på om noen hadde forslag til objektiv Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 megapixler har streng tatt ikke noe å si på kvaliteten. Dersom du skal forstørre veldig, feks >=a2 vil du kanskje merke noe. Du forteller ikke hva slags utstyr far har, men dersom det er noe du har behov for, og du vil ha tilnærmet fri tilgang til å låne utstyret hans, slik at du selv slipper å kjøpe eobjetiver ol, så vil nok ikke nikon være dum å ha. Dersom du må kjøpe eget utstyr, så vil nok canon være bedre. Et annet alt. er Nikon d80. Den er en del billigere enn d200, og også litt billigere enn 450d. om jeg ikke tar feil, så kan du bruke tilbehøret til faren din med denne og. Kvalitetsmessig så er den nok veldig lik 450d Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Siden din far har Nikon er det da inget poeng i å gå til anskaffelse av et annet system, da må du jo kjøpe alt på egenhånd. Har begge Nikon kan dere spleise på noe dere har veldig lyst på. Det ligger noen brukte D200 til veldig gode priser på foto.no. Lenke til kommentar
akle Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Når man kommer opp i 10mp har ikke mp'ene så mye å si på bildekvaliteten hvis du ikke skall forstørre mye. (mener jeg) Jeg ville antagelig valgt D200, selv om du da kanskje bruker opp det meste av budsjettet på huset kan du jo låne optikk av faren din til du får skaffet noe bredere selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå