Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc starter i 2 sek så slår den seg av

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HUsk å poste visst du har løst problemet..

Til Topic : Jeg har akkurat samme problemet som deg.. Prøvd ALT! Det jeg ville råde deg i FØR du gjør noe som kan få "garantien" til å ryke er å sende CPU/Hovedkortet inn!

Jeg prøvde å ta ut : Ram, Skjermkort, bytte på rambrikkene.. Men fant ingenting ut.. Så jeg råder deg nå i å la noen "eksperter" ta en titt på dette..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Okey gutter og jenter :)

Gammel tråd, men her er i alle fall en update i saken dersom det skulle være noen med lignende problem der ute.

Etter å ha la maskinen rett og slett bare støvet ned en stund, fikk jeg endelig testet om det var CPU eller HK som var røket til he***te.. Tok med CPU og HK ut til bror, som har noelunde samme oppsett.. Satt min cpu på hannes HK, å da var det samme lekse, maskinen gikk på i 1 sekund før den takket for seg.

Så i mitt tilfelle var det rett og slett CPU'en som hadde lagt seg i graven, bare 1 mnd etter den kom.... helt fra england..... :(

Lenke til kommentar

...og jeg har oppdaget at hvis man glemmer å sette i 4 pins strømkoblingen til hovedkortet (aner ikke hva slags navn den egentlig har), så kan PC-en oppføre seg på akkurat samme måte. Dvs at den starter opp og så "dør " strømmen ut etter 2 sekunder.

Lenke til kommentar

Hehe, ja hadde det bare vært så vel at jeg bare hadde glemt å koble til strøm på hovedkortet, da hadde jeg vært en glad mann..

Ja har vært borti dette med at pinnene på cpu har blitt bøyd, dette var på min forrige cpu, en AMD. Men på Intels 45nm så er det ikke pinner.. Skulle nesten ønske det var det, å at en slik hadde blitt bøyd så jeg kunne bøyd dritet tilbake :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Statusrapport...

Da var det endelig kommet en ny E8400 i posten til meg =)

Men til min storefortvilelse så gikk det ikke som jeg hadde håpet.

Maskineriet startet i det minste opp som før, men gir meg "Black screen of death".

Så med andre ord, det er like før hele doningen ryker utfor terrassen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...