AssMan2003 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 som tittel sier, maskinen starter men slår seg av etter 2 sek. maskinen fungerte helt normalt igår, men idag når jeg skulle slå den på var det ikke mye liv.. det ser ut til at det er strøm på hovedkortet, siden ting lyser som normalt. de fleste delene er forholdsvis ny (hovedkort Asus P3E, cpu E8400, minne Geil PC6400, skjermkort HD 3870 X2). Noen tips til hvordan jeg kan forsøke å feilsøe før jeg bruker maskinen som boksesekk? Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hva slags strømforsyning har du? Lenke til kommentar
AssMan2003 Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 har en Apevia 500 W Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 ville forsøkt en annen strømforsyning. muligens sette inn et skjermkort som trekker mindre strøm, hvis du har liggende... Trekker en god del strøm det skjermkortet. se også om maskinen starter hvis du kobler ut alt "unødvendig" som cd rom og ekstra harddisker. Lenke til kommentar
AssMan2003 Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 skal prøve det.. men at strømforsyningen er for liten, det er ikke tilfelle.. ATI har selv oppgitt 500 W psu som minimum for det skjerkortet.. men jeg satser på å prøve noen av de tingene du sa.. Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Får du bilde på sjermen de to sekundene?? Har du oppdatert bios til siste versjon, så den støtter cpuen din? Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) skal prøve det.. men at strømforsyningen er for liten, det er ikke tilfelle.. ATI har selv oppgitt 500 W psu som minimum for det skjerkortet.. Det kan fremdeles være feil på strømforsynignen.. Husk også på at dette skjermkortet trekker mellom 10 og 26A fra 12v linjen avhengig av belastning. så det er nok stor sannsynlighet at psu'en din har skylden da den kun har 2stk 12v linjer på 15A. den er nok litt i det minste laget.. Endret 6. april 2008 av Dewil Lenke til kommentar
AssMan2003 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 har den nyeste biosen ja.. kommer ikke noe bilde på skjermen nei. men nå i ettertid har jeg lagt merke til at det lyser 2 røde led's på skjermkortet mitt i det 1 sekundet den starter.. regner med disse skal fortelle en slags feilmelding.. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 ville forsøkt et annet skjermkort hvis mulig, eller en annen psu. har ikke sett så nøye på diodene på kortet mitt men jeg mener alle lyser når det starter. skal sjekke når jeg kommer hjem i kveld og se hva som lyser hvis jeg kødder litt med det.. Lenke til kommentar
AssMan2003 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Har nå forsøkt med et annet skjermkort, men ingen forskjell. Jeg har også forsøkt å skru hele mannskiten fra hverandre å forsøkt å starte den med kun det nødvendige så bygget oppover.. Så det kan virke som det er PSU'en som Dewil sier.. For når jeg kun har hovedkort, cpu og 1 minnebrikke til, så byr det på samme problem, noe som tyder på at det ikke er skjermkort, disker, cd rom osv osv som gjør at den dør ut.. Jeg skal prøve med en annen psu å komme med en statusrapport iløpet av dagen.. Lenke til kommentar
AssMan2003 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Har nå forsøkt med et annet skjermkort, men ingen forskjell. Jeg har også forsøkt å skru hele mannskiten fra hverandre å forsøkt å starte den med kun det nødvendige så bygget oppover.. Så det kan virke som det er PSU'en som Dewil sier.. For når jeg kun har hovedkort, cpu og 1 minnebrikke til, så byr det på samme problem, noe som tyder på at det ikke er skjermkort, disker, cd rom osv osv som gjør at den dør ut.. Jeg skal prøve med en annen psu å komme med en statusrapport iløpet av dagen.. Kom til å tenke på at jeg hadde en annen PSU liggende.. Jeg har nå prøvd med denne PSU'en, men det er samme lekse enda.. Altså, det er ikke psu og ikke skjermkort.. Jeg begynner å bli redd for at det er hovedkortet som kanskje svikter meg.. Jeg ser at ting lyser som det skal på hovedkortet, så det virker jo ikke som en kortslutning, da skulle det vel vært helt dødt, eller? Lenke til kommentar
drbo Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Dette høres ut som biosfeil. Prøv å ta ut batteriet etc ..., se om det hjelper ... Jeg hadde samme problemet etter feil med biosupdate. PCen går i en løkke med start stopp på 2-3 sekunder, intet bilde. Det at du ikke får kontakt med noe som helst, tyder på feil i bios. ASUSUpdate er kjent for å forårsake biosfeil i Vista64 (funker i Vista 32), men jeg vet jo ikke om du har brukt dette. Så for all del, ikke brukt ASUSUpdate til biosoppdatering, men gjør dette hva minnepinne og bios ... dessverre er det slik at dersom dette er biosfeil, så må du returnere hovedkortet til forhandler og håpe på at de vil hjelpe deg. Lykke til Lenke til kommentar
AssMan2003 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Jeg har brukt Asus update for å oppdatere BIOS ja, men maskinen har fungert helt fint etter dette. Denne feilen oppsto ganske plutselig, jeg hadde ikke lagt til hardware, software eller noe som helst, den bare vær sånn en dag jeg skulle slå den på =( Jeg har også prøvd å ta ut batteri og slik for å resette, men til ingen lykke. Lenke til kommentar
drbo Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Men har du restartet maskinen etter biosupdate? Og har du overklokket? Har du en annen cpu du kan teste? Dersom du ikke tror dette er psu eller bios, prøv med en annen cpu, samt en og en minnebrikke av gangen ... alt annet kan være frakoblet, da du bare vil se om du kommer inn i bios. Hva slags kjøling har du, går cpu viften? Kan det være feilen? Er cpu viften tilkoblet? Lenke til kommentar
probin Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) ah :/ føler med deg... broren min har det samme problemet.. det som er snodig med det er at alle delene er nye :O.. eller byttet ut :/ Endret 8. april 2008 av probin Lenke til kommentar
tilterje Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 har opplevd tilnærmet det samme med ett asus hovedkort for 2 måneder siden. PC starter opp, men power "dør ut" etter 2 sekunder, men det lyser fortsatt på hovedkortet. Dette skjedde også når ingen andre deler var tilkoblet kortet. Dette kortet er nå videresendt for å repareres til en eller annet sted i europa. Så det er ikke helt usannynlig at det er hovedkortet som har tatt kvelden.... Lenke til kommentar
AssMan2003 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Drbo, ja jeg har restartet maskinen etter bios update.. Ja jeg har overklokket, kjørte den på 3,6 ghz (med nesten original vcore) på tidspunktet dette skjedde.. jeg har zalman 9700 kjøler, som ja selvfølgelig er koblet til, hehe.. cpu'en har holdt helt fin temp å vært helt stabil på 3,6 ghz, så jeg kan ikke skjønne at det skal være klokkingen som gjør det.. NÅR DET ER SAGT, så prøvde jeg isted å koble ALT fra hovedkortet, dette inkluderer CPU.. Når jeg prøvde å starte uten cpu'en så så det faktisk ut til å fungere, så jeg skal få lånt en cpu å prøve med det.. kan se ut til at det er cpu'en, som selvfølgelig er helt ny.. typisk.. hehe Lenke til kommentar
AssMan2003 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 har opplevd tilnærmet det samme med ett asus hovedkort for 2 måneder siden. PC starter opp, men power "dør ut" etter 2 sekunder, men det lyser fortsatt på hovedkortet. Dette skjedde også når ingen andre deler var tilkoblet kortet. Dette kortet er nå videresendt for å repareres til en eller annet sted i europa. Så det er ikke helt usannynlig at det er hovedkortet som har tatt kvelden.... Nei den tanken har streifet meg også.. Men jeg ombestemte meg litt når jeg så faktisk holdt seg på etter at jeg tok ut cpu, da pekte jeg plutselig fingen på cpu istede =) Lenke til kommentar
drbo Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Dersom du får opp pcen men en annen cpu, prøv din egen igjen etterpå ... bare for å se om det da virker. Det kan faktisk godt være. Jeg har opplevd det samme, men fikk beskjed etter rma av cpu at den var helt ok. lykke til Lenke til kommentar
Pinkey Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Feil minnetype? Eller kan det være noe feil med ram brikkene? Det kan forårsake at den bare slår seg av. Been there, experienced that. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå