r2d290 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hallo finnes det et programm som lar deg få mange datamaskiner inn på en skjerm, så du kan "overvåke" alle skjermene (ser for meg å få skjermene opp i et rutenett i programmet, så jeg kan se alle skjermene samtidig, og med en mulighet til å dobbeltklikke på et av vinduene for å få vinduet opp i full skjerm). Det må også være mulig å ta over kontrollen for maskinen og styre mus og tastatur. Dette vil gjøre det mye lettere for meg, enn å måtte løpe rundt på alle maskinene i huset hvis jeg vil installere noe der eller liknende. fint om det også er mulig å skrive inn ip-adresser for eksterne maskiner, så jeg kan bruke programmet som et fjernhjelp-program. Det må altså være mulig å både ta kontroll på en maskin uten å måtte bekrefte på den andre maskinen (gitt at jeg har bekreftet en gang før), men første gang man gjør det må man selvsagt få bekreftelse fra den brukeren jeg skal kople meg til... finnes det et slikt program? Lenke til kommentar
Mbala Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Du kan bruke Remote Desktops. http://technet2.microsoft.com/windowsserve...3.mspx?mfr=true Det funker fint på XP også. i alle fall professional. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 takk for det... skal se litt på det Lenke til kommentar
Mbala Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det er en feature i windows, og ikke noe du trenger å hente ned. Bare gå på HowTo-linken, og "Add the Remote Desktops snap-in". deretter er det bare å legge til de andre maskinene dine. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 eller div vnc programmer ultravnc realvnc tightvnc. Lenke til kommentar
Mbala Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 VNC vil ikke funke i dette tilfellet. Trådstarter vil ha mange remoteconnections samtidig. Ikke en om gangen. Jeg snakker om Remote desktops, ikke remote desktop. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Takk "mbla" dette skal testes at once Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå