Kattekvinnen Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Hei, Jeg er litt ny innenfor temaet overklokking, men jeg har lest litt på nettet og funnet ut at jeg vil kjøpe meg vannkjøling... Hadde egentlig tenkt til å bestille meg Koolance, men så fant jeg ut at jeg har jo et ganske bra kabinett fra før av: Chieftec Dragon... Derfor tenkte jeg på komplett vannkjøling.. Jeg skulle akkurat til å bestille AMD Pro Water Kit da jeg så at http://www.mamut.com/oikas har fått inn no Leufken kjøling eller no slikt. Jeg har aldri hørt om Leufken? Er dette noe bra? Tenkte å bestille den Peltier saken.. 2500 for 156W peltier, og alt annet er jo en god pris? Noen synspunkter? Hilsen Kattekvinnen (hehe, Harald Eia er tøff :smile: ) Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 sjekk litt rundt på ferdige sett, send noen mailer til webshops som har vannkjøling; http://www.microplex.no http://www.netconnection.no http://www.3dfxcool.no Spør hva du trenger og evt. om de har ferdige sett, peltier er ikke noe for nybegynnere Lenke til kommentar
Kattekvinnen Skrevet 10. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2002 Jeg har allerede snakket med netconnection, 3dfx og MP.. Eneste jeg kunne tenke meg å handle fra er 3dfxcool, men alt i alt blir det dyerere enn 2000 kr.. Da kjøper jeg heller det helt komplette Leufken settet uten peltier fra Oik... Jeg spurte ikke om peltier var for nybegynnere, jeg spurte om noen hadde erfaring med Leufken.. Forresten, noen som har erfaring med oik? Lenke til kommentar
be321 Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 det står at den pakken innholder alt du trenger men du trenger vel mere viss du tar den med peltier dingsen for da blir det kondens, så jeg må altså drive og isolere rundt sokkelen og greier ? har også hørt at peltier har tendens til og "stoppe/dø" og da tar det vell ikke lang tid før du kan steke egg på cpuen, er det så lett for at peltieren kan dø den pakka med peltier var fristende, men hvsi ejg må drive og isolere og være redd for at den bare skal stopp og virke så nei takk Lenke til kommentar
|retro| Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 3dfxcool solgte Leufkens settene tidligare.....og etter det eg veit, er det ein grunn til at dei kutta dei ut. Problemet vart visstnok pumpana som ikke holdt mål(månge returar) Lenke til kommentar
eSik Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Det jeg har lest på nettet er at Leufken pumpene er skikkelige saker... Jeg håper i alle fall det, for jeg har allerede bestillt meg en :smile: MP skulle ha 1200 kr for en Eheim 1060 (2200l/time), mens en tilsvarene AquaVit pumpe koster 700.. Den prisforskjellen har SINNSYKT mye å si for en fattig student... 500 kr spart er 500 kr tjent spør du meg :smile: [ Denne Melding var redigert av: eSik på 2002-01-10 22:17 ] Lenke til kommentar
blackice Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Tror det settet fra oik for 156w peltier er bra. Det er jo direct die og greier, skal være sinnsyk effektivt. Burde kansje satt på en 120mm vifte til på radiatoren, siden vannpumpen er så extremt kraftig mener jeg. Du har vel sikkert tenkt til å kjøle skjermkort og greier i tillegg til prosessoren så det må være helt topp, med et slikt sett. Leufken settene går for å være i toppklasse de. Det eneste som er risikabelt må være om peltier elementet fant ut at de ville ut å flytte litt på seg... :smile: Skulle nok ikke vært så raskt ute med å bestille fra 3dfxcool :sad: Men nå kommer det til uka, fungerer sikkert bra det også da men... Lenke til kommentar
eSik Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Det er vel en 120mm vifte på radiatoren? 3Dfxcool var utsolgt for AMD Pro Water Kit, men de får visstnok inn imorra.. men det blir nok et av oik setta på meg.. er litt usikker, kanskje innovatek eller Dangerden fra netconnection.... Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Er det noe vanskelig å isolere rundt kjølingen? Noen guider om hvordan isolere hvis du har peltier? Hva må isoleres? Hvilket materiale må du bruke? OSV... Lenke til kommentar
eSik Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Jeg spurte oik folka om dette... de sa at hvis ønskelig kunne de skaffe isolasjon.. trur det var snakk om 80-90 kr eller no slikt... Lenke til kommentar
sub_sonic Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Hallo... angående det med isoleringen har jeg funnet en bra guide... uheldigvis svensk :smile: Guide Den så egentlig veldig bra ut og hørtes ut som det skulle virke bra.. Noen som har andre løsninger på dette problemet? Med det samme... er det noen som vet om tangken er tett på alle sider i dette settet? Vis man skal på Lan og skal frakte pc`n, att det ikke lekker hvis man legger på siden? noen som vet det? [ Denne Melding var redigert av: sub_sonic på 2002-01-11 00:19 ] Lenke til kommentar
Kattekvinnen Skrevet 11. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2002 Nå er jeg plutselig usikker.. Fikk akkurat en mail fra oik der det de sa at de fikk inn innovatek ganske så snart! jeg sletta mailen ved et uhell, men jeg trur det var snakk om 1800,- for komplett sett med den minste blokken, og 2200 for komplett sett med den største blokken.. Begge med den største Senfu radiatoren.. Innovatek er jo et kjent merke som har gjort det j**** bra i tester... Bør jeg heller kjøpe dette? De nevnte noe om flo-matrix eller no slikt også. Hva er dette? Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Har noen addressen til OIK? husker bare den va noe med mamut.com/oik. ellerno? Lenke til kommentar
Idiss Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 http://www.mamut.com/oikas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå