FrozenFish Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jeg har et JVC GR-D225E DV kamera. Jeg ønsker å kopiere filmer fra kameraet over til min laptop som kjører Ubuntu 7.10. Laptopen finner ikke kameraet. Når jeg starter Kino og går til Settings finner jeg: The IEEE 1394 Subsystem is not responding. The Raw1394 module must be loaded and you must have read and write access to /dev/raw1394 Jeg har googlet og installert forskjellig 1394-ting som jeg har lest om, men feilen er der fortsatt. Mulig jeg ikke har lese/skriverettigheter til den mappen? Hvordan kan jeg gi meg disse rettighetene i Terminal? kan det være noe annet som jeg må installerer? Alle forslag mottas med stor takk! Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Rimelig blank i forhold til kino og dv-capture. Men jeg ville kanskje ha prøvd å starte kino som superbruker. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Rimelig blank i forhold til kino og dv-capture. Men jeg ville kanskje ha prøvd å starte kino som superbruker. Prøver gjerne, men ... jeg er ganske blank på Linux så hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Åpne en terminal og skriv sudo kino Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Åpne en terminal og skriv sudo kino YES!!!! Virker som en drøm!! Tusen millioner takk! Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Ikke bra, heller forandre på rettighetene en å kjøre programmet som root. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Ikke bra, heller forandre på rettighetene en å kjøre programmet som root. Det er én av de tingene jeg prøvde, men fikk det tydeligvis ikke til Hvordan gjør jeg det? su ett-eller-anna? Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Sjekk rettighetene på /dev/raw1394 (ls -l /dev/raw1394), du vil da få opp eier og gruppe, det skal da ikke være verre en å legge til brukeren din til gruppen som eier /dev/raw1394. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Ikke bra, heller forandre på rettighetene en å kjøre programmet som root. hm..kan stemme det. Kan det bli slik at capturefilene blir eid av root når man kjører kino som root? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå