Gå til innhold

Mista kameraet til kompis i asfalten!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok dyrere enn du tror, er jeg redd. Ring Serviceproffen (22 62 96 60) og spør om de har et cirka prisoverslag å gi deg.

Fra noen steder i Norge, er det visstnok Camera & Videoteknikk i Bergen som tar seg av Canons reparasjoner, men vil anbefale å benytte Serviceproffen uansett. Det er himmel og hav i forskjell både når det kommer til kundeservice og ikke minst hvor lang tid det tar å få reparert kameraet. Serviceproffen bruker for tiden et par dager, mens C&V stort sett bruker 3-4 uker.

Lenke til kommentar
Det er nok dyrere enn du tror, er jeg redd. Ring Serviceproffen (22 62 96 60) og spør om de har et cirka prisoverslag å gi deg.

Fra noen steder i Norge, er det visstnok Camera & Videoteknikk i Bergen som tar seg av Canons reparasjoner, men vil anbefale å benytte Serviceproffen uansett. Det er himmel og hav i forskjell både når det kommer til kundeservice og ikke minst hvor lang tid det tar å få reparert kameraet. Serviceproffen bruker for tiden et par dager, mens C&V stort sett bruker 3-4 uker.

Regna med det kom til å koste noe. Men hvis det nesten blir like dyrt for et nytt kamera, så er jo poenget borte..

Lenke til kommentar

Hvis det kun er dekselet som må byttes, bør det koste en del mindre enn et nytt tilsvarende kamera. Men hvis det er et realt hakk i skjermen, kan det være at de må bytte hele denne. Det kan imidlertid koste så mye at det ikke lønner seg. Jeg tror nemlig ikke det er et eget beskyttelsesglass foran skjermen, og at selve glasset med hakk er integrert i selve skjermen slik at man må bytte hele denne.

Men det er nok best å ringe en tekniker hos Serviceproffen, da jeg ikke aner helt hvordan de må gjøre dette.

EDIT: En annen ting jeg også kom på, er at man kan risikere senskader som en følge av støtet kameraet fikk da det falt i bakken. Man kan ikke regne med at fremtidige feil vil dekkes av garanti/reklamasjon, ettersom støt kan føre til såkalte senskader.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Ja, f***, var det jeg trodde.. Skulle gå ut av bilen med en pose og kameraet i hånden, og så på merkelig vis datt det akkurat oppå en mustein elns. Er et bra hakk i skjermen ja, men virker ikke som om kameraet ellers fikk seg noen skade. Men jeg har jo lånt det, og det er jo kjipt å ha et såpass dyrt kamera med masse riper og et stort hakk i skjermen..

:(

EDIT: Hvilket kamera (Canon) er en fornuftig erstatter for dette kameraet?

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Er du heldig, er det noen som har Ixus 850IS igjen på lager til en latterlig lav pris. Men det er nok lite trolig. Ixus 860IS er nok det nærmeste du kommer.

Du må se det på den lyse siden. Du må muligens erstatte kameraet, men du får samtidig et Ixus 850IS selv. Det virker, og er et meget godt kamera, selv om det har noen riper her og der :)

Lenke til kommentar
Er du heldig, er det noen som har Ixus 850IS igjen på lager til en latterlig lav pris. Men det er nok lite trolig. Ixus 860IS er nok det nærmeste du kommer.

Du må se det på den lyse siden. Du må muligens erstatte kameraet, men du får samtidig et Ixus 850IS selv. Det virker, og er et meget godt kamera, selv om det har noen riper her og der :)

Det er ingen lyse sider her, siden jeg er student.. Og ikke har lyst til å kjøpe et ripete og dyrt 850IS.. :p

Lenke til kommentar
Ser en annonse for et nyoverhalt 850IS på Finn til kr 1950,-

Den prisen var ikke bare litt i overkant heller. Jeg så 850IS, flunkende nytt, til 2200 eller noe sånt hos Komplett... og det er en stund siden. Hvis noen butikker har flere igjen på lager, bør den selges til godt under 2000 helt nytt.

Lenke til kommentar
Ser en annonse for et nyoverhalt 850IS på Finn til kr 1950,-

860IS koster jo 2500,- på komplett..

Kan ikke kjøpe et brukt kamera, det blir litt rart. Hans kamera var jo strøkent før jeg var uheldig.

Jaja. Er ikke dette noe av det beste innen kompaktkamera? Sparer jo til speilrefleks jeg :p

Edit: Hva er forskjellen på 860IS og 950IS?

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...