fredrlin Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hei, Uansett hva jeg prøver og instalere får jeg opp E: could not get lock /var/cache/apt/archives/lock - open (11 resource temporarily unavailable) E: unable to lock the download directory eneste jeg har fått instaler er vlc... Er skikkelig linux noob så hadde satt pris på litt hjelp Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Du har sikkert synaptic oppe. Lukk denne. Lenke til kommentar
Del Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jepp, kun et program får lov til å installere programmer i gangen, ellers kunne de knekt systemet (eks. den ene fjerner noe den andre trenger). Så beskjeden du får betyr at et annet program har låst apt (=advanced package tool). Hvis du ikke hvet hvilket program det er, kan du logge ut og inn igjen (ingen re-boot er nødvendig), da starter du med blanke ark. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 ... samt at de kunne korruptert databasen... Har dpkg en recovery-mulighet? Vet RPM har det, har måtte bruke den ved et par anledinger (ytterst ytterst ytterst tvilsom harddisk...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå