ViD Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hei. Idag begynnte skjermen min å skjelve. Det skjer kanskje 1-2 ganger i minuttet (om ikke oftere også) Det dirrer på samme måte som om du har mobiltelefonen for nærme når folk ringer deg.. Noen som vet hva problemet er for noe? Jeg har en SyncMaster 997mb skjerm. Takk for svar Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Dette er en CRT-skjerm. Flere mulige årsaker. Skjermkort (inkl drivere settinger/oppløsning) og VGA-kabel. Behov for Degaus'ing. Elektrisk støy fra ledninger, magnetiske felt (f.eks. høytalere). Lenke til kommentar
ViD Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Dette er en CRT-skjerm. Flere mulige årsaker. Skjermkort (inkl drivere settinger/oppløsning) og VGA-kabel. Behov for Degaus'ing. Elektrisk støy fra ledninger, magnetiske felt (f.eks. høytalere). okei, meen.. jeg syntes det er rart at det aldri har vært noe problem før? har stått på sammen plassen i 1.5 år. Ble bare sånn plutselig i dag. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Degausing må tas periodevis. Skal være en knapp på skjermen (på de fleste). Sjekk kabler - har den fått en smell, dårlig kontakt (før eller senere oppstår det). Forøvrig eldes også skjermer. CRT-skjermer lever aldri evig. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Det kan høres ut som det er noe tull med avmagnetiseringen. Når bildet skjelver, er det "stive"(risting) eller "gyngende" bevegelser? Lenke til kommentar
ViD Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Hei igjen. Jeg så meg lei på problemet jeg hadde med den gamle skjermen, så jeg gikk til innkjøp av Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW. Nå ser det også ut til at det er problemer med denne også. Det hender ofte at det skurrer veldig på skjermen, som gjør at det er vanskelig å lese hva som står her. Det er mer "stive" bevegelser enn det jeg hadde før. Aldri vært borti sånn skurring før. Jeg har prøvd å trykke på magnetknappen under skjermen uten at det hjelper. Det varer somregel ikke mer enn 5-10min før det gir seg, så kan det gå et par timer, så kommer det igjen. Noen som aner hva som er feil? jeg skjønner ingenting. Kan det være noe feil på selve skjermen som ikke er min feil? Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå