Jazz123 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Kjøpte for noen uker siden en Aspire 5920G Laptop. Den kom med Vista, har egentlig stort sett bare vært problemer med vista hele veien. For noen dager siden bestemte jeg nok fikk være nok og ved litt hjelp fikk jeg sletta vista fra pcen og instalert vista. Men så må jeg jo ha drivere da, Internett og sånt funker ikke uten det. Problemet er at det ser ikke ut til at det finnes drivere. På Acer sine sider finner jeg kun drivere til Vista for min modell. Fant faktisk noen xp drivere på Acer malaysia og brukte omtrent 20 timer på å laste de ned. Men de driverene som var til wireless nett og netverkskort funka jo ikke. På min gamle pc kunne jeg finne navnet på nettverkskortet å søke det opp på google. Denne pcen har interigert nettverkskort og vet ikke om det i det hele tatt har et navn eller noe jeg kan søke etter. Når jeg gjør det samme som på min gamle kommer jeg til 1394 Net adapter, er det et nettverks kort? Er helt stuck her, har prøvd i flere timer å få til med drivere slik at jeg kan få internett på pcen men skjønner det bare ikke. Noen her kunne vært så vennlige å hjelpe meg? Edit: håper jeg poster riktig, var ikke helt sikker Endret 6. april 2008 av joaax Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Har du prøvd de vista driverne? Ofte fungerer de på xp også. Lenke til kommentar
Jazz123 Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Hadde egentlig prøvd men bare fått error meldinger når jeg flytta de filene over til laptopen, men prøvde nå å ekstraktere de på denne pcen før jeg flytta de, det funka toppers. Og Vista driverne funka på Xp også. Takker så mye for hjelpen Lenke til kommentar
Jazz123 Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Jaja, så var det et nytt driver problem. Prøvde å starte et spill men fikk denne feilmeldinga: Can't create D3D device, please check directX or display card driver. Lastet først ned directX 9, det funka ikke med bare det så begynte å leite etter en driver til skjermkortet. Prøvde først med de som er ment til Vista og de funka ikke. Fant så driveren til mitt skjermkort på Nvidia.com men når jeg prøvde å instalere den fikk jeg denne feilmeldinga: The Nvidia setup could not locate any drivers that are complatible with you current hardware, Setup will now exit. Mitt skjermkort: Nvidia GeForce 8600 GS TurboCache Er vel egentlig her det stopper opp for meg, hvorfor begynner driveren jeg instalerer å finne andre drivere og så ikke la seg instalere fordi det ikke er andre drivere instalert? Noen som kan hjelpe meg ? Endret 6. april 2008 av joaax Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Er det ikke en 8600GT som sitter i 5920G? Mulig denne guiden er til hjelp. Forklarer hvordan du installerer driverne "for hånd" ved å pakke ut .INF fil. Link: http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=33 Lenke til kommentar
Jazz123 Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Takk for svar, skal prøve det der. Sa forresten litt feil på det med skjermkortet, har Nvidia Geforce 8600M GS Turbocache Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Takk for svar, skal prøve det der. Sa forresten litt feil på det med skjermkortet, har Nvidia Geforce 8600M GS Turbocache Prøv å installer vista driverne til skjermkortet som du finner på driver siden til pcen din. Ellers så prøv http://www.laptopvideo2go.com som nevnt over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå