Gå til innhold

Objektiv til Canon EOS 40D

Anbefalte innlegg

Jeg har nå, etter veldig mye vurdering, bestemt meg for et Canon EOS 40D.

Nå må jeg altså ha objektiv til denne saken. Jeg lurer dermed på hva jeg bør kjøpe?

Jeg vurderer og kjøpe EOS 40D med kitobjektivet Canon EF-S 17-85 mm f/4-5,6 IS USM Er dette et godt "allround" objektiv?

Det er 400kr cashback på det objektivet, og da havner det på samme pris som disse, som jeg vurderer som alternativer:

Sigma 18-200mm f3.5-6.3 DC OS for Canon

Tamron AF 18-200mm F/3.5-6.3 XR Di-II LD ASPHERICAL (IF) MACRO for Canon

Hvilket av disse objektivene er best? De har jo stort sett ganske like spesifikasjoner og pris. Har Tamron'en noe tilsvarende OS/IS? Er disse på linje med Nikon sitt 18-200 VR objektiv? Disse objektivene skal være "allround" objektiv til normalt bruk. Er Canon 17-85 objektivet og foretrekke framfor disse? Mister jo mye zoom, men... kan jo alltid slenge på et Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS eller lignende etterhvert når det trengs. Jeg tror ikke jeg kommer til å trenge SÅ mye tele hele tiden, men det hadde vært kjekt og hatt et "all-in-one" allround objektiv til de tidspunktene man ikke har mulighet eller tid til og bytte objektiv...

Jeg har også lyst på et nærbilde og portrett objektiv med bra lysfølsomhet og skarphet. Hva er og anbefale her? Og evt. vidvinkel objektiv?

Takk

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har også lyst på et nærbilde og portrett objektiv med bra lysfølsomhet og skarphet. Hva er og anbefale her? Og evt. vidvinkel objektiv?

Når du først kjøper et så bra kamerahus, så ville jeg kjøpt optikk som yter det full rettferdighet, f.eks Canon efs 17-55 2.8IS. Meget bra til allround bruk. Suppler så med et 85 1.8 som vil være flott til portrett (halvfigur/hode).

Har ikke personlig erfaring med 17-85, men denne er ikke av samme kvalitet som 17-55.

Lenke til kommentar

Når du først kjøper et så bra kamerahus, så ville jeg kjøpt optikk som yter det full rettferdighet, f.eks Canon efs 17-55 2.8IS. Meget bra til allround bruk. Suppler så med et 85 1.8 som vil være flott til portrett (halvfigur/hode).

Har ikke personlig erfaring med 17-85, men denne er ikke av samme kvalitet som 17-55.

Takk for tips!

17-55 2.8IS så meget bra ut ja, men ouch, stiv pris! rundt 6500 inkl. mva/frakt via eBay og 8000+ i Norge...

Jeg har også veldig lyst på et Canon 10-22 vidvinkel objektiv som ligger på rundt 3500 via eBay.

Hvilket zoom objektiv er og anbefale? Er EFS 55-250mm IS bra? Det koster jo ikke all verden, så..

Lenke til kommentar

Takk for tips!

17-55 2.8IS så meget bra ut ja, men ouch, stiv pris! rundt 6500 inkl. mva/frakt via eBay og 8000+ i Norge...

Jeg har også veldig lyst på et Canon 10-22 vidvinkel objektiv som ligger på rundt 3500 via eBay.

Hvilket zoom objektiv er og anbefale? Er EFS 55-250mm IS bra? Det koster jo ikke all verden, så..

Ville heller gått for et brukt 70-200 4.0L. Dette burde du kunne få for ca kr. 4000,- og er i en annen klasse enn 55-250IS. Når det gjelder vidvinkel har jeg Sigma 10-20 som er helt ok, men Canons egen 10-22 er nok hakket bedre

Endret av olar0701
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...