mp_man Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jeg har nettop kjøpt meg ny pc som kjører operativsystemet windows vista. Datamaskinen fungerer aldeles utmerket, men når jeg skal spille så går ikke bildehastigheten raskt nok til at det blir noe gøy å spille. Jeg har testet spill som Quake 4, FEAR og Crysis og alle sammen har det samme problemet.. bildehastighete går rett å slett ikke smooth nok. Jeg har alltid spilt på det programvaren anbefaler av instillinger i forhold til maskinens ytelse, men billedhastigheten er fortsatt ikke god nok... Hva kan være feil? For det virker jo som at maskinen skal fungere relativt bra til det meste.. iforhold til spesifikasjonene og skjermkortet. Datamaskinen får 5.3 i windows vistas yteslses test. Prosessor AMD Phenom 9500 Quad-Core Processor 2.20 ghz poeng : 5,9 Minne (RAM) 3,50 GB poeng: 5,9 Grafikk NVIDIA GeForce 8600 GT poeng: 5,5 Spillgrafikk 2047 Totalt tilgjengelig skjermminne (MB) poeng: 5,3 Primær harddisk 283GB ledig (458GB totalt) poeng: 5,7 Her er spesifikasjonene på datamaskinen: System -------------------------------------------------------------------------------- Produsent HP-Pavilion Modell KA807AA-UUW m9162.sc-a Totalt systemminne 3,50 GB RAM Systemtype 32-biters operativsystem Antall prosessorkjerner 4 Støtter 64-biters Ja Lagring -------------------------------------------------------------------------------- Total størrelse på harddisk(er) 1230 GB Diskpartisjon (C:) 283 GB ledig (458 GB totalt) Diskpartisjon (D:) 2 GB ledig (8 GB totalt) Diskpartisjon (E:) 466 GB ledig (466 GB totalt) Mediestasjon (F:) CD/DVD Mediestasjon (G:) CD/DVDCD/DVD Mediestasjon (O:) CD/DVDCD/DVDCD/DVD Diskpartisjon (Z:) 288 GB ledig (298 GB totalt) Grafikk -------------------------------------------------------------------------------- Skjermkorttype NVIDIA GeForce 8600 GT Totalt tilgjengelig skjermminne 2047 MB Dedikert skjermminne 512 MB Dedikert systemminne 0 MB Delt systemminne 1535 MB Driverversjon for skjermkort 7.15.11.6230 Oppløsning på primærskjerm 1680x1050 DirectX-versjon DirectX 9.0 eller bedre Nettverk -------------------------------------------------------------------------------- Nettverkskort NVIDIA nForce Networking Controller Nettverkskort Foxconn 802.11 a/b/g/n Wireless System Adaptor Nettverkskort Symantec Network Security Miniport Nettverkskort Symantec Network Security Miniport Nettverkskort Symantec Network Security Miniport Nettverkskort Symantec Network Security Miniport Nettverkskort Microsoft Tun Miniport Adapter Takker for alle svar på forhånd Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Svaret er ganske enkelt. Skjermkortet 8600GT sin ytelse er langt under resten av pcen din. Jeg anbefaler deg å kjøpe et 8800GT med 512 Mb ram Da kommer du til å få en en skikkelig spill-pc Endret 6. april 2008 av Pc Lynet Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Har du lagt inn nyeste dualcore-driveren fra amd? Hvilken oppløsning og aa/af kjører du spillene med? Ellers kan du egentlig ikke forvente å kjøre alt på maks med høy oppløsning med 8600GT. Lenke til kommentar
mp_man Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Hvor finner jeg denne driveren da? eller er det kun en automatisk oppdatering? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 http://www.amd.com/us-en/Processors/Techni...1_13118,00.html Lenke til kommentar
mp_man Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 http://www.amd.com/us-en/Processors/Techni...1_13118,00.html Hater å spørre så dumt, hvilken av de er det ? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 AMD Dual-Core Optimizer Og nei, ingen spørsmål er for dumme, såfremt du ikke spør om hvorfor maskinen slutter å fungere etter en real omgang med ei stor slegge Lenke til kommentar
mp_man Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 AMD Dual-Core Optimizer Og nei, ingen spørsmål er for dumme, såfremt du ikke spør om hvorfor maskinen slutter å fungere etter en real omgang med ei stor slegge Hehe, takk takk:D Lenke til kommentar
mp_man Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Å nå fikk jeg selvfølgelig feilmelding når jeg skulle intstallere driveren da... Error 1721. There is a problem with this Windows Installer package. A program required for this install to complete could not be run. Contact your support personnel or package vendor. Action: InstTool, location:C\Windows\...\MSI56D6.tmp,command: Que? Lenke til kommentar
mp_man Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Men ja, nå fungerer alt, lastet ned driver for skjermkortet.. Var visst det som manglet:P Takker for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå