Gå til innhold

Skjermrens for LCD-skjerm lager mer flekker enn den fjerner.

Anbefalte innlegg

Japp, som emnetittelen sier, så har jeg altså en skjermrens (Allsop Clearview Gel som den så fint heter) som jeg kjøpte da en kompis hadde noe lignende som funket fjell for å rengjøre laptop-skjermen min. Bortsett fra at min er helt ræva. Klut-delen tørker ikke opp noe omtrent, og skjermrensen lager striper på skjermen (akkurat som når man skal vaske et vindu, og det blir sånne restestriper). Så fra å ha en støvete skjerm, har jeg nå en støvete skjerm med "vaskemerker".

Så jeg spør dere, godtfolk, om dere har noen idéer - for eksempel om det finnes en god skjermrens jeg kan kjøpe som forhåpentligvis fjerner rotet fra den gamle?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg tuller ikke altså. skal love deg at etter du har brukt ajax og avispapir på alt av blanke flater som feks. skjermen, vindu både i hus og i bilen og speil, så kommer du ikke til å bruke noe annet

Vinduer, speil, gamle CRT-skjermer har glassoverflater som er så harde at du kan pusse med stålull om du vil. Nye LCD-skjermer derimot har skjerm av plast som er veldig lett å få riper i. Avispapir er alt for stivt til å kunne brukes på disse. Vil temmelig sikkert ødelegge skjermflaten etterhvert. I tillegg er plast mye mer følsomt for vaskemidler enn glass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...