Gå til innhold

Videokamera kjøp. trenger litt hjelp :)

Anbefalte innlegg

heisann.

skal gå til innkjøp av videokamera nå.

har et par kritierier som det hadde vært fint om ble oppfylt :)

under 2000

det skal brukes til filming ute, både i litt kulde og varme.

filmer sport, mc kjøring osv.

skal gi bra kvalitet til Youtube og ellers til TVer :)

noen tips? tenkte på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34625...led#ProductTabs men er ikke sikker :)

takk for svar <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

enn om alle som skal kjøpe nytt videokamera kunne søkt på frasen "nytt videokamera" før de starter en ny tråd... forumet består jo snart bare av at jeg skal kjøpe nytt kamera... søk først å spør etterpå..

Lenke til kommentar

kan holde deg til topic og eventuelt gi meg noen linker til andre som har spurt om det samme, og eventuelle tips til kamera når du først skal leke moderator.

de har et på Elite foto til 1600, holder dette til å lage film med bra youtube kvalitet? vet ikke helt hva jeg skal lete etter i denne prisklassen :)

på mange av de aktuelle kameraen står det 0.8 mpx.

er det ikke helt rævva med 0.8 megapixler?

er sikkert helt annerledes enn vanlig fotokamera , men..

Endret av Flacid
Lenke til kommentar
på mange av de aktuelle kameraen står det 0.8 mpx.

er det ikke helt rævva med 0.8 megapixler?

er sikkert helt annerledes enn vanlig fotokamera , men..

Vanlig standard tv-oppløsning er på 720x576 pixler. Derfor er det mer enn nok med 0,8M, da det ikke vises fler enn drøyt 0,4M på en tv-skjerm. :)

Lenke til kommentar

Antall piksler har null betydning på et kamera i denne prisklassen. Skal du ha et kamera med høyere reell ut-oppløsning enn 0,4 megapiksler, må du velge et HDV/AVCDH kamera, og da snakker du fort 7-8000 kroner.

Det som er mer viktig, er lysfølsomhet og optikk. Mye zoom er heller ikke nødvendigvis et sjakktrekk å gå for.

Til under 2000 får du neppe et kamera med spesielt god lysfølsomhet, og du vil få mye støy, etterslep og blasse farger så fort du får litt dårligere lys enn godt sollys. Panasonic er stort sett de beste kameraene under 5000 kroner, og NV-GS90, som tidligere en er anbefalt, er et godt valg. Vil altså anbefale deg å spare litt til, fremfor å få et kamera du aldri blir fornøyd med og dermed "tape" 1600 kroner (NV-GS90 koster kun 2100 kroner hos en seriøs leverandør ser jeg ut fra Prisguiden).

Ellers er ikke Akita sitt tips så dumt... søk litt rundt på forumet, så finner du nok en del forslag og meninger. Jeg begynner ikke en opplisting av linker... litt må du anstrenge deg selv også. Du kan ikke forvente at du får alt servert på et sølvfat... det har vi ikke nødvendigvis tid til. Vi vil gjerne hjelpe deg, men vis litt vilje selv også.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...