edwin Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 er det mulig å brenne en cd som fungerer "oppstartsdisk"? feks identisk som en win98/winme oppstartsdisk? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Her er en som du kan lage i nero?? http://www.principiantes.org/winxp/bootdis...xp_con_nero.htm Men det er winxp, hvordan du lager en i win9x aner eg ikke :wink: Lenke til kommentar
Ghostrider Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Det fungerer lett med Win98SE bootdisk. Bare velg "lag en bootbar CD" i Nero, og sett opp A: som bootimage naar du har Win98SE bootdisken i diskettstasjonen. Voila. du har naa laget en bootbar CD, som er identisk med floppyen. Et lite tips, legg ved smartdrive, og legg ogsaa inn de drivere/programmer du trenger i autoexec.bat, evt med choice, saa faar du en nyttig CD. Lenke til kommentar
Ghostrider Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Hvordan lager du hva? Win98 SE oppstartsdisk? Spesifiser hva slags OS du har, og hva du ønsker å lage, så skal jeg gi deg beskrivelsen Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 jeg har windows XP (LOVLIG) liggende på hd. Jeg vil slenge det inn på en cd og boote Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Da er det vell like enkelt å bruke en win 98 boot disk og gå inn i XP cden via DOS og starte installasjon etc manuelt, funker bra det og :-) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 jeg har windows XP (LOVLIG) liggende på hd. Jeg vil slenge det inn på en cd og booteNåja hadde du ikke cd sa du? Og så har du en lovlig versjon, hva er problemet med cd platen siden du vil lage en nye Lenke til kommentar
torch Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Gå til novell.noroff.no og last ned bootdisken helt nederst på siden der. Extract den fila og deretter i Nero velg å lage en cd(Boot) og velg å hente bootimaget fra fil(1.44 MB floppy emulator). Du henter da frem den fila som heter win95org.img. er et bra bootimage der. Inkluderer delpart + andre ting i forhold til andre boot-imager. Win98 og xp sin innebygde er ubrukelige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå