Gå til innhold

Er dette ok? Aopen/XP/DDR


Leo_

Anbefalte innlegg

Går å venter på nytt hovedkort prosessor og minne. Lurer på om noen kjenner til/har erfaring med disse.

 

Aopen AK77 PRO A Mainboard Socket-A VIA KT266A ATX Audio DDR

 

CPU Athlon XP 1800 1.53GHz Socket A 266FSB Tray

 

Memory 256MB PC-266 DDR Original PC2100

 

 

 

_________________

Aopen HQ45 (midi)

Aopen AK73ProA

Duron 800

CoolerMaster (1,4GHz XP1,6GHz)

Apacer 256Mb

Samsung 60Gb

Samsung RW

MSI GF2MX 64

 

[ Denne Melding var redigert av: [email protected] på 2002-01-10 16:51 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: [email protected] på 2002-01-10 17:30 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestillte AK77a Plus.. Og har gått å vente på det siden midten av december... Enda ikke fått det. Så jeg bytta til MSI K7T-PRO2-RU og får vel det iløpet av uka.

 

Likte best fargen på Aopen kortet jeg.. Snadder. Dessuten har jeg ellers god erfaring med Aopen kort.

Så det er sikkert et greit kort.

Men ville vel vært like greit å betalt en hundrelapp ekstra å fått Raid...?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-10 19:43, [email protected] skrev:

Jeg er egentlig godt fornøyd med det hovedkortet jeg har nå, derfor satser jeg videre på Aopen.

Danny, er det noe problem med Aopen og overklokking? Må spørre, siden det jeg har nå har grei BIOS, og er på papiret garantert å være med opp til 166.



på denne siden http://www.pcworld.no/dataguiden/tester/ho..._nov2001/3.shtm står jo dette om overkloking Selv om AOpen AK77 Pro-A har funksjonalitet for overklokking, er det ikke det beste hovedkortet på dette området. Kortet tilbyr ikke alle mulighetene for prosessorbusshastighet, og multiplikator må stilles via dip-brytere direkte på hovedkortet.

 

stille dip switcher er jo kjipt!

Lenke til kommentar

Jeg hadde et Aopen AK-77Pro (ikke A) før. Dette kortet var jeg veldig godt fornøyd med. Jeg kjøpte meg nytt HK (Soltek SL-75DRV2) får å få klokket T-birden min mer, men begrensningen viste seg å ligge i cpuen og ikke HK.

 

Med andre ord, tror nok Aopen sitt kort er bra og stabilt, men det er bedre kort på marekedet!

Lenke til kommentar

Aopen ak77 pro A kortet funker glimrende her, og via arena har og et par andre steder har også testet det.

Grunnen til at det ikke lar seg klokke dem ekstra mhz er at aopen har lagt mer vekt på stabilitet og ofret et par mhz i overklokking mot stabilitet e av systemet.

 

Du vil ikke angre på kjøpet av dette kortet !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...