DeNile Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jeg har jogget på asfalt i ca en måned nå, men jeg frykter for at det allerede har begynt å ha sin effekt på beina mine spesielt. Vil det da være bedre å gå/små jogge opp et fjell for å få bedre kondisjon til militæret i august? Takk for svar. Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Det sier seg selv at å jogge i skogen/sti/grusvei/opp et fjell er bedre for beina enn asfalt, og sliter du med beina er det mye bedre å unngå asfalten. Å allerede ha betennelser i knær og beinhinner før militæret begynner høres ikke så lurt ut! Prøv å variere med å sykle, ro, padle, og svømme. Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) finn deg eit orienteringskart, gå ut i skogen og finn deg plassar du vil springe til! på den måten lærer du deg å orientere samtidig som det er veldig god trening Endret 6. april 2008 av assbear Lenke til kommentar
-Zoso- Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 enig, løp i terreng! gir som oftest litt "kick" også.. mer variert miljø rundt deg også.. Jeg hadde ankelskade i en periode og kunne ikke jogge aktivt på 1-2 mnd. Begynte å ro istedet! Funket utrolig bra som en all-around workout (spes for armer, rygg og kondisjon) Har du tilgang til studio anbef. jeg roing hvis været ikke egner seg, men hvis ikke, løp i terreng.. Som oftest får du bakker og stigninger/nedstigninger (etterhvert kjenner du igjen slike så du kan planlegge joggetur og intensitet bedre) noe som er utrolig bra både for kondis og fatburn Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Tau 30 sekunder på / 30 sekunder av i 20 minutter hvis du klarer. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Å jogge i terrenget skal visst være mye bedre enn jogging på asfalt. I tillegg er det mye gøyere og mer utfordrende. Asfalt er kjedelig i forhold. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Som nevnt tidligere så sliter asfalt noe sykt på knærne dine spesielt, det er ikke en bra treningsområde over lengre periode, anbefaler å stoppe opp med det og heller finne alternative treningsmetoder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå