Gå til innhold

Erstatning for jogging?

Anbefalte innlegg

Jeg har jogget på asfalt i ca en måned nå, men jeg frykter for at det allerede har begynt å ha sin effekt på beina mine spesielt. Vil det da være bedre å gå/små jogge opp et fjell for å få bedre kondisjon til militæret i august?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sier seg selv at å jogge i skogen/sti/grusvei/opp et fjell er bedre for beina enn asfalt, og sliter du med beina er det mye bedre å unngå asfalten. Å allerede ha betennelser i knær og beinhinner før militæret begynner høres ikke så lurt ut! Prøv å variere med å sykle, ro, padle, og svømme.

Lenke til kommentar

enig, løp i terreng! gir som oftest litt "kick" også.. mer variert miljø rundt deg også..

Jeg hadde ankelskade i en periode og kunne ikke jogge aktivt på 1-2 mnd. Begynte å ro istedet! Funket utrolig bra som en all-around workout (spes for armer, rygg og kondisjon)

Har du tilgang til studio anbef. jeg roing hvis været ikke egner seg, men hvis ikke, løp i terreng.. Som oftest får du bakker og stigninger/nedstigninger (etterhvert kjenner du igjen slike så du kan planlegge joggetur og intensitet bedre) noe som er utrolig bra både for kondis og fatburn

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Å jogge i terrenget skal visst være mye bedre enn jogging på asfalt. I tillegg er det mye gøyere og mer utfordrende. Asfalt er kjedelig i forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...