Gjest Guest_Luringen_* Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Nå netopp så skjelte madamen meg ut. Etter ca 10 minutter med spørsmål om hvorfor hun var så sinna så endte det opp med at hun var sint på naboene fordi de spiller høy musikk. Oida, ca 10 min senere så kommer hun inn og babler hun i vei om at jeg er dum og drit uten å ha en eneste begrunnelse på hvorfor. Noen som hvet hva faen som foregår i et slikt kvinnemenneske? Vi har vært sammen i 4-5 år nå, men aldri i verden at jeg har hørt noen så rare undskyldninger for å kjefte på meg.... Det jeg endte opp med var å si et eller annet om hvorfor i alle helveter kjefter hun på meg og kuk og fitte og alle stygge ord som hun sier til meg til vanlig og hva faen kjefter hun på meg om? Hun begynte å grine og bare storma inn på rommet. Ca 10 min senere så kom hun ut og lurte på hvorfor vi kranglet... Nå har jeg prøvd i ca en halv time og forklart at det hele begynte med at jeg lo av henne når hun gikk på tryne over støvsugeren sammen med 3 ostiser og et glass melk som havnet over hele gulvet (som jeg tørket opp). Hva skal jeg gjøre i en slik situasjon, si undskyld (for gudene vet hva) eller si at jeg tok feil (om et eller annet) eller bør jeg være en mann og si at hun startet det hele med å skjelle meg ut for at naboene har nachspiel? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Vis forståelse for fortvilelsen og la resten være. Kvinner er emosjonelle dyr, og fornuft er et ukjent språk når det står på som verst. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hvor kommer alkoholen inn i bildet? Var hun shitings? Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Ettersom jeg forstod hadde naboene fest, og der var det vel alkohol? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Noen ganger står man opp med feil fot og glefser på alt som er rundt seg. Man er rett og slett i dårlig humør og noen ganger kan man ikke forklare hvorfor. Andre ganger kan det være pga stress el. Jeg har flere ganger opplevd at jeg blir skjelt ut av damen uten at jeg egentlig har gjort noe eller ihvertfall ikke gjort noe som jeg fortjener å bli skjelt ut for. Begrunnelsen ligger ofte i at hun rett og slett er i dårlig humør og når jeg slenger ut en kommentar jeg kan komme unna med 27 av 28 dager, eksploderer det (vel hun eksploderer ikke, mer surmuling). Uansett så har vi blitt enige om at hvis vi er sur for noe så sier vi det. Eksempel: "Jeg har mye stress på jobben for tiden og er i dårlig humør, så når jeg glefser til deg så er det ikke deg jeg er sur på". Dette gjør det mye lettere for begge parter. Den som blir glefset på vet at det ikke er personlig og kan istedenfor å være sur tilbake heller støtte den andre, noe som igjen hjelper på humøret til den første. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Vis forståelse for fortvilelsen og la resten være. Kvinner er emosjonelle dyr, og fornuft er et ukjent språk når det står på som verst. QFT! Av og til må man bare bite i det sure eplet, selv om du selv er helt "sikker" på at du er helt uskyldig. Endret 7. april 2008 av loathsome Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor hun klikket på deg. Men det kan jo hende, som noen andre skriver her, at hun hadde en jævlig dårlig dag. Får håpe dere får ordnet opp og ting kan fortsette som normalt. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Når dama har en dårlig dag, er det egentlig lite å gjøre. Nytter ikke å begynne å diskutere. Bare vis medfølelse, hold kjeft og hold deg unna til stormen går over Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Tips: IKKE be om unnskyldning og si du tok feil i en sånn situasjon. Man må være mann noen ganger, og stå på sitt. Har man først fått tøflene på beina, er det faen ikke lett å få dem av igjen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 når hun begynner å mase neste gang kan du spørre om hun har mensen. alltid populært Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Be om unnskyldning? Hva er det for noe? Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Vent til hun er rasjonell, så forteller du henne hvordan hun oppførte seg Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Vent til hun er rasjonell, så forteller du henne hvordan hun oppførte seg Skal det være godt for? Er man ute etter å ta hverandre, eller leve i harmoni sammen? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Tips: IKKE be om unnskyldning og si du tok feil i en sånn situasjon. Man må være mann noen ganger, og stå på sitt. Har man først fått tøflene på beina, er det faen ikke lett å få dem av igjen. Av og til er det faktisk best å bare gi faen, bite i det sure eplet og be om unnskyldning, selv om en ikke helt mener det. Så kan du be dama be om unnskyldning også, og alt er fint igjen. Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Bit i det sure eplet og la være å prøve å forklare henne noe, uansett hvor gode argumentene du mener at du selv har er. Vis heller forståelse for henne. Spør henne hvorfor hun har det slik. Det kan ha en utrolig effekt. Det kan rett og slett være at hun kun trenger litt støtte. Edit: unnskyld kan også hjelpe på Endret 8. april 2008 av _Marillion_ Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Vent til hun er rasjonell, så forteller du henne hvordan hun oppførte seg Skal det være godt for? Er man ute etter å ta hverandre, eller leve i harmoni sammen? Nå vet ikke jeg hvordan du tolka innlegget mitt, men hvis jenta er gæren i fylla har hun godt av å bli fortalt det når hun er edru igjen, så neste gang hun drikker vet hun hvordan andre opplever fremtoninga hennes. det har ingenting med å "ta hverandre" å gjøre, og hvis to personer skal leve sammen er det ikke sunt at den ene fortier ting som h*n har problem med hos den andre. tar jeg helt feil her? skal man bare overse det og la jenta klikke hver gang hun drikker? Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Jeg synes ikke du tar feil der. Man trenger jo ikke være aggresiv og ute etter å "ta" den andre når man sier fra om slikt. Si det på en pen og ordentlig måte, så bør hun forstå. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Vent til hun er rasjonell, så forteller du henne hvordan hun oppførte seg Skal det være godt for? Er man ute etter å ta hverandre, eller leve i harmoni sammen? Skal man leve i harmoni så er det vel kanskje ikke så smart at man seg slik da. Å fortie problemer har ingenting med harmoni å gjøre. Hva skal man liksom gjøre når/hvis problemet dukker opp igjen da? Fortsatt tie? Gangen etter det igjen da? ... og etter det? osv. Hva slags harmoni er det? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Point taken. Kommer an på hvordan man sier det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå