Gå til innhold

Er disse BD filmene god kvalitet?


Theo343

Anbefalte innlegg

Siden platekompaniet har gode tilbud lurte jeg på å bestille disse. Hadde lyst på fler men måtte begrense meg noe. Har selvf. sett mange av dem. (faktisk alle, men lenge siden)

 

Jeg har også hørt om en 5disc BD utgave av Blade Runner, men aner ikke hvor jeg får tak i den, den jeg har valgt er vel kun 1 disc.

 

300 (BLU-RAY) 159,50

Beowulf - Director´s Cut (BLU-RAY) 179,50

Blade Runner - The Final Cut (BLU-RAY) 159,50

2001: A Space Odyssey (BLU-RAY) 159,50

Brev Fra Iwo Jima (BLU-RAY) 159,50

Flags Of Our Fathers (BLU-RAY) 159,50

The Corpse Bride (BLU-RAY) 159,50

The Crow - Special Edition (BLU-RAY) 159,50

 

Men er dette filmer som gjør seg godt på BD?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke så at 300 har et filter gjennom hele filmen som gjør at bildet blir litt kornete og "kunstnerisk"?

Mener å huske at jeg har lest dette flere plasser og dermed kan man like greit kjøpe denne filmen på dvd. Har den selv på Blu-Ray og dette er nok ikke den filmen jeg ville brukt for å fremheve kvaliteten på tv'n min.

Lenke til kommentar

Jeg har sett følgende og kan anbefale disse:

300 (BLU-RAY) 159,50

Brev Fra Iwo Jima (BLU-RAY) 159,50

Flags Of Our Fathers (BLU-RAY) 159,50

 

Kvaliteten er helt super, men på 300 er det som sagt en del støy/gain lagt på med vilje. De to andre derimot har en utrolig bilde- og lydkvalitet. :)

Lenke til kommentar
Er det ikke så at 300 har et filter gjennom hele filmen som gjør at bildet blir litt kornete og "kunstnerisk"?

Mener å huske at jeg har lest dette flere plasser og dermed kan man like greit kjøpe denne filmen på dvd. Har den selv på Blu-Ray og dette er nok ikke den filmen jeg ville brukt for å fremheve kvaliteten på tv'n min.

 

Både bilde og lyd gjør at man IKKE kjøper 300 på DVD fremfor Blu-ray, så dum går det ikke ann å bli. Filmen ser 100% ut sånn som Zack Snyder vil at den skal se ut. Det går jo også ann å lese litt anmeldesler av filmene, hvis man ikke gidder å høre på meg :)

 

300

 

Jeg hadde vel gått til innkjøp av de fleste filmene der utenom The Crow. Min bror så den i går og dette var mailen jeg fikk fra han:

 

Det er faktisk en av de dårligste overføringene jeg har sett. Jeg vil tro jeg får like bra eller bedre bilde ved å oppskalere DVDen min.

 

Tidvis var bildet også omformet, litt skviset. Samt at det var sort ramme rundt hele bildet. Og sortnivået var helt elendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...